اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
معاون وزیر علوم:
معاون وزیر علوم گفت: اعتبارات جاری ما حدود 17.3 درصد افزایش داشته است.
محمدتقی نظرپور امروز، 31 شهریورماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را به دانشجویان و ملت ایران تبریک عرض می‌کنم و آرزوی موفقیت دارم. روزهای سختی را در دفاع مقدس داشتیم اما با همت و پشتکار جوانان به ویژه مردم خوزستان بعد از هشت سال دفاع مقدس به دستاوردهای خوبی دست یافتیم. استان خوزستان از جمله استان‌هایی بوده که نقش زیادی را در حوزه دفاع مقدس ایفا کرده است.

وی افزود: بازید از پروژه‌های دانشگاه به منظور رفع کمبود و نواقص صورت می‌گیرد. تعداد پروژه‌های در حال احداث در دانشگاه شهید چمران اهواز زیاد هستند، در نتیجه باید برنامه‌ریزی شود تا پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری نسبت به بقیه دارند، در اولویت قرار گیرند و به بهره‌برداری برسند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعتبارات عمرانی دانشگاه، اعتبارات خوبی هستند و جا دارد از مسئولین استان و استاندار خوزستان کمک بخواهیم تا بخشی از نیازهای فضای کالبدی دانشگاه تامین شود. ما نیز به نوبه خود از اعتباراتی که در اختیار داریم، کمک می‌کنیم تا ساخت پروژه‌های عمرانی با سرعت بیشتری صورت گیرد.

نظرپور با بیان اینکه اعتبارات جاری ما حدود 17.3 درصد افزایش داشته است، گفت: اما با توجه به تورم و وضعیت موجود، این افزایش اعتبارات نیاز بخش آموزش عالی کشور را تامین نمی‌کند و به همین دلیل رایزنی‌های زیادی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا کمک کنند و در همین راستا هفته گذشته 200 میلیارد تومان برای تغذیه به دانشگاه‌های کشور داده شد. همچنین 100 میلیارد تومان دیگر در حساب حوزه معاونت دانشجویی وجود دارد که در این هفته به دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار ما دو سویه است؛ از یک سو دولت و سازمان برنامه و بودجه است تا بتوانیم نیازهای واقعی دانشگاه‌ها را با کمک آن‌ها رفع کنیم. از طرفی دیگر دانشگاه‌ها باید با مدیریت صحیح منابع، بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اعتباراتی که تاکنون تخصیص داده شده است، حدود 36 درصد است. قولی که سازمان برنامه و بودجه و دکتر نوبخت دادند، افزایش 4 درصدی بودجه است. در دانشگاه‌های کشور حدود 41 درصد بودجه به دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد. در این وضعیت تا 50 درصد بودجه‌ای که باید تا شش ماه اول سال اختصاص یابد، فاصله وجود دارد. امیدواریم دولت بتواند کمک کند تا دانشگاه‌ها دچار مشکل مالی نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به درگیر بودن خوزستان با سیل آیا اعتبار خاصی به دانشگاه شهید چمران تخصیص می‌یابد؟ گفت: درخواست‌ها و نیازها را به ستاد مربوطه ارجاع دادیم، امیدواریم اعداد و ارقام خوبی را برای دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر بگیرند.

نظرپور ادامه داد: حدود دو میلیون و 200 هزار متر مربع پروژه در دست احداث، در کل دانشگاه‌های کشور وجود دارد. متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین 40 تا 50 درصد است. برخی پروژه‌ها در بهمن‌ماه و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز پروژه‌های مهم دارند که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند. اولویت ساخت و تکمیل با پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی 50 درصد به بالا دارند و سعی می‌کنیم پروژه‌های جدید و غیرضروری را شروع نکنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار