اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به پیشرفت۹۸ درصدی پالایشگاه بیدبلند بهبهان گفت: برای جلوگیری از بیکاری کارگرانی که در مراحل ساخت این پروژه مشارکت داشته اند، احداث پتروشیمی این شهرستان را در دستور کار قرار داده ایم.
غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از پالایشگاه بیدبلند بهبهان، اظهارداشت: با تکمیل این پالایشگاه ، هفت هزار کارگری که در مراحل ساخت آن مشارکت داشته اند در آستانه بیکاری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این معضل بزرگ در شهرستان بهبهان ، ساخت پتروشیمی این شهرستان در دست برنامه ریزی است که برای آن زمین موردنیاز هم اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به زمان بر بودن ساخت این پتروشیمی، بیان داشت: با این وجود تلاش شد تا در کنار این پالایشگاه پروژه ای برنامه ریزی شود که علاوه بر جنبه های اقتصادی برای کشور به اشتغالزایی در استان نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های متعددی برای مشارکت در این پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند، گفت: این پروژه به عنوان یکی از زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

مطالبه مردمی برای جمع آوری فلرهای نفتی 

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به معضلات زیست محیطی فلرهای گازی در استان نفت‌خیز خوزستان، گفت: این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است به علاوه جمع آوری این فلرها می تواند ارزش افزوده بسیار زیادی را برای کشور در پی داشته باشد.

شریعتی یادآور شد: جمع آوری فلرها و هدایت گازهای همراه نفت به سمت پالایشگاه بیدبلند با هدف تامین خوراک واحدهای صنعتی، می تواند به بهبود ظرفیت تولید پتروشیمی های موجود در استان کمک قابل توجهی کند.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری های جدی برای تکمیل و ساخت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در شهرستان بهبهان از سال ۱۳۹۵، گفت: از این تاریخ تاکنون روند پیشرفت فیزیکی پروژه رضایت بخش بوده است.

بر اساس این گزارش، خردادماه امسال خزانه ‌داری آمریکا هلدینگ خلیج فارس را به عنوان بزرگترین شرکت پتروشیمی حاضر در بورس ایران و ۳۹ زیرمجموعه و عوامل فروش آن در خارج از کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داد که از جمله آن پالایشگاه بیدبلند بهبهان است.

پالایشگاه بید بلند بهبهان با تامیـن سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صندوق توسعه ملی و کنسرسیوم بانک ‌های ایرانی به عاملیت بانک سپه در دست احداث است که از آذرماه سال ۱۳۹۵، مجـوزمبلغ ۲.۲ میلیـارد دلار در جهـت اسـتفاده از تسـهیلات ارزی صنـدوق توسـعه ملی اخذ شد. همچنیـن اعتبـار اسناد بخـش پالایشـگاه بـه مبلغ ۹۴۳ میلیـون یورو گشایش یافت و اعتبـار مذکــور از دی ماه همان سال فعال شد. این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار