اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
فرمانده نیروی انتظامی:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز نیروی انتظامی با اقدامات برجسته در موضوعات امنیتی و توسعه انضباط اجتماعی از جمله کاهش جرایم، کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش کشفیات رتبه مناسبی دارد.
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در پیش خطبه نمازجمعه ۱۲ مهر سال ۱۳۹۸ با تبریک هفته نیروی انتظامی که در امتداد هفته گرامیداشت دفاع مقدس قرار دارد، اظهار داشت: شعار امسال نیروی انتظامی "پلیس هوشمند- امین مردم" است. اگر بخواهیم بیشترین و بهترین خدمت را با سرعت و دقت بیشتر به مردم عزیز ارائه دهیم باید از یک ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار باشیم. نیروی انتظامی بعد از انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته و در هر دهه گام‌های موثری را برداشته است امروز هم به یاری خداوند متعال و همت همکاران ما به سمت پلیس هوشمند گام خواهیم برداشت.

وی ادامه داد: ما توانستیم در بحث زیرساخت‌ها گام‌های خوبی برداریم و در موضوع فناوری و اطلاعات اقدامات مناسبی داشته باشیم که این اقدامات همچنان در دست انجام است. در بحث توانمندسازی کارکنان و به عبارتی حرفه‌ای کردن همکاران برنامه مناسبی داریم که در پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته طی سه سال آینده به لطف و عنایت الهی به آنها دست پیدا خواهیم کرد.

سردار اشتری اضافه کرد: استفاده از تجهیزات و فناوری روز حتماً در اجرای ماموریت‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت البته در این مسیر از خبرگان نیروی انتظامی، متخصصین، کسانی که بیرون از ناجا و دلداده نظام و انقلاب هستند استفاده خواهد شد. در این میان جوانان نخبه نیروی انتظامی فعال هستند و ما این نوید را به مردم عزیز می‌دهیم که در این راستا گام‌های موثری را با حمایت از آنها برداریم.

فرمانده نیروی انتظای درباره اینکه پلیس امین مردم است گفت: در موضوع امین مردم بودن باید بگویم که نیروی انتظامی ملجاء و پناهگاه مردم، پلیس حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم و همچنین حافظ ارزش‌های دینی و ملی کشور است. طوری که در این راه به شکل  جهادگونه گام‌های خوبی برداشته است.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس و بعد از آن بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب، مردم و نظام اسلامی شده است. برای امنیت و آرامش مردم جانفشانی‌های زیادی صورت گرفته و امروز مقابله با هر گونه ناهنجاری و ناامنی اولویت کار ما است و این باعث اعتماد بیشتر مردم به نیروی انتظامی شده است. همچنین در نظر سنجی‌هایی که صورت گرفته نشان می‌دهد که اعتماد مردم به نیروی انتظامی روز به روز افزایش پیدا کرده است و به عنوان امین و محبوب مردم وظایف خودش را انجام می‌دهد.

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما امنیت مردم است گفت: امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و در مقابل هرکسی که بخواهد به امنیت و آرامش مردم خدشه وارد کند با اقتدار خواهیم ایستاد. البته اکثریت قریب به اتفاق مردم عزیز ما از نظر فرهنگی و فرهیختگی بهترین جایگاه را در دنیا دارند مردمِ ما همراه، قانون‌مدار و وظیفه‌شناس هستند و ما هم در خدمت آنها هستیم. اقتدار نیروی انتظامی برای کسانی که قانون گریزی می‌کنند و رفعت،مهربانی و عدالت نیروی انتظامی برای مردم عزیز است. کسانی که در اقصی نقاط کشور احیانا دنبال شرارت هستند این را بدانند که با سرپنجه قوی نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهد شد.

وی اشاره کرد: ناجا همیشه در حال دفاع است و هیچگاه آن را تمام شده نمی‌بیند. دفاع از امنیت و دفاع از حقوق مردم برای ناجا اولویت دارد. نیروی انتظامی برای تامین امنیت، خود را خادم یکایک مردم می‌داند و بدون هیچ تفاوتی میان مردم کار می‌کند. زیرا همانطور که اخیر مقام معظم رهبری فرمودند فارغ از اینکه یک فرد مسلمان است یا غیر مسلمان، یا به نظام جمهوری اسلامی وفادار است یا نیست، حقوق عمومی آن باید محفوظ شود؛ یعنی برای نیروی انتظامی هیچ تفاوتی ندارد، و کسانی که در مدار قانون قرار دارند و به حقوق خودشان پایبند هستند حتماً مورد حمایت نیروی انتظامی خواهند بود.

 فرمانده  نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه با کسی که قصد برهم زدن امنیت را دارد برخورد خواهد شد گفت: اگر کسی بخواهد امنیت را به هم بزند حتماً برخورد لازم با او صورت خواهد گرفت. امروز نیروی انتظامی با اقدامات برجسته در موضوعات امنیتی و توسعه انضباط اجتماعی از جمله کاهش جرایم، کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش کشفیات رتبه مناسبی دارد. ما هر سال نسبت به سال گذشته کاهش جرایم داریم و کشفیات ما افزایش پیدا کرده است.

وی اذعان داشت: در حوزه مقابله و مبارزه با باندهای و شبکه‌های مواد مخدر توفیق‌های خوبی نصیب همکاران ما شده است.همچنین همه دستگاه‌های نظامی، امنیتی و قضایی هم در این زمینه به ما کمک کرده‌اند. کشفیات ما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، برخورد با خرده‌فروشان و توزیع کنندگان شدت بیشتری داشته یافته و  شناسایی و جمع آوری متجاهرین بیش از گذشته بوده است.

سردار اشتری نقش مردم را برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها مهم قلمداد کرد و گفت: در حوزه برخورد با ناهنجاری‌ها اقدامات خوبی با کمک مردم عزیز انجام شد که تاثیر آن را هم دیدید. در موضوعات تصادفات خودروها در داخل شهر و حتی جاده‌ها به تاکید موکد مقام معظم رهبری باید سهم همه دستگاه‌ها مشخص شود. در این رابطه نیز گام‌های موثری توسط نیروی انتظامی برداشته شده است. امیدواریم با همت، عزمی راسخ و برنامه‌ریزی روز به روز شاهد کاهش تخلفات و حوادث در این زمینه باشیم. البته مردم در این زمین سهم زیادی دارند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم، نهادها و دستگاه‌ها با نیروی انتظامی وضعیت مناسب‌تری را برای ما رقم زده است و من از همین تریبون مقدس به اقشار مختلف مردم این را می‌گویم که در حوزه‌های مختلف با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند. در هر کجایی که مردم ورود پیدا کرده و با فرزندان خودشان در نیروی انتظامی همکاری داشته‌اند، شاهد تاثیرات مثبت آن بوده‌ایم. امروز در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم و تشکل‌های مختلف با نیروی انتظامی همکاری دارند و این همکاری باید افزایش پیدا کند.

سردار اشتری گفت: هر چقدر با نیروی انتظامی همراهی  و به فرمان رهبری از نظر مادی و معنوی به نیروی انتظامی کمک شود حتماً تاثیر موثری در امنیت مردم و در آرامش و نظم پذیری جامعه خواهد داشت. باید آحاد مردم، همه مسئولین و همه دست اندرکاران این را بدانند که در امنیت کشور سهم دارند و باید به نیروی انتظامی کمک کنند. البته نیروی انتظامی با داشتن کارکنانی خدوم، مجاهد، با فکر و تدبیر و از طرفی با تجهیزات مناسب سعی کرد تمام خلاءها را پر کنند. ما نمی‌گذاریم هیچ کاری روی زمین بماند، با لطف و عنایت الهی و همت همکاران در اقصی نقاط کشور نمی‌گذاریم خواسته‌ای که مردم عزیز از ما دارند روی زمین بماند اما باید همه کمک کنیم.

وی بیان کرد: ما نیاز داریم مسئولین مربوطه و دستگاه‌های مختلف همه کمک کنند تا اهداف نیروی انتظامی که برگرفته از اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی است تحقق پیدا کند. ما تلاش می‌کنیم به پلیس تراز جمهوری اسلامی نزدیک شویم.

فرمانده نیروی انتظامی در آخر اظهار داشت: در پایان از همه مردم و کسانی که همکاری لازم را با پلیس نیروی انتظامی داشتند تشکر می‌کنم. از همکاران عزیزم به واسطه مجاهدت‌هایی که داشته‌اند تشکر می‌کنم و این را هم می‌گویم که نیروی انتظامی با تمام توان و قدرت، با تکیه بر الطاف الهی آماده اجرای تمام ماموریت‌ها است و نمی گذارد خدایی ناکرده خدشه‌ای بر امنیت کشور وارد شود و انشالله در عرصه‌های مختلف حاضر خواهیم بود.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار