اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین خبر داد:
رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه نیروهای فوریت پزشکی در نوار مرزی ایران و عراق نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسیده‌ایم.
صبح امروز کنگره ملی بهداشت و درمان به مناسبت اربعین در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

دکتر پیرحسین کولیوند - رئیس سازمان اورژانس کشور و رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین از کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن کار گروه‌ها، بهداشت و درمان است.

او ادامه داد: با تمام ارگان‌ها از جمله تامین اجتماعی، شهرداری، نیروهای مسلح جلسات متعددی داشتیم تا بتوانیم با کمک هم، اربعین امسال را به خوبی پوشش دهیم.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین درباره اعزام تیم پزشکان به عراق گفت: مدیریت اعزام‌ها به خوبی انجام شده است؛ به طوریکه نیروی فوریت پزشکی به نوار مرزی ایران و عراق نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از سال گذشته به شناسایی نقاط قوت و ضعف خودمان پرداختیم که طبق آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است.

کولیوند درباره پوشش مراکز درمانی مرزهای کشور گفت: اصلی ترین وظیفه ما کنترل بهداشت در مرزهای شمالی، شرقی و غربی کشور است. بنابراین تمام نیروهای مراکز درمانی در این مسیرها به صورت آماده باش کامل حضور دارند تا به زائران عزیز خدمت رسانی کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در ۲۰ شهریور ماه سال جاری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران اربعین حسینی، تاکید کرد: در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسیده‌ایم.

گفتنی است؛ در این کنفرانس دو پنل تخصصی در خصوص مشکلات و راهکارهای بهداشت و درمان در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد که مدیریت پنل تخصصی مسائل بهداشت و درمان زائرین در داخل کشور بر عهده دکتر کولیوند است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار