اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
استاندار خوزستان گفت: امسال دو هزار و ۳۰۰ دانش آموز را به مدرسه بازگرداندیم.

غلامرضا شریعتی امروز (یازدهم مهرماه) در آیین افتتاح همزمان 254 پروژه آموزشی خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در طول این چند سال آموزش و پرورش به عنوان یکی از مسائل اصلی در استان در نظر گرفته شد تا کمبودها جبران شوند. همچنین هر ساله با آغاز مهر از چند کلاس درس بهره برداری می‌شود. سال گذشته از ۵۲۰ کلاس درس بهره برداری شد.

وی افزود: اعتبار سال ۹۵ برای نوسازی حدود ۷۵ میلیارد تومان و سال ۹۶، ۱۲۵ میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید. سعی کردیم که مدارس کانکسی را برچینیم و این امر نیز محقق شد و کانکس‌های مازاد به مناطق عشایری منتقل شدند. در این مسیر با جدیت و تلاش حرکت کردیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه نرم افزاری، طرح فراخوان دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در برنامه خود قرار دادیم. دو سال پیش هزار و ۱۰۰ و امسال دو هزار و ۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداندیم.

شریعتی افزود: همچنین بورس تحصیلی را در دستور کار خود قرار داریم و در آزمون، ۱۲۰ هزار دانش آموز شرکت کردند که از این تعداد، هزار و ۳0۰ دانش آموز بورس تحصیلی شدند. طرح تحصیل از راه دور نیز برای مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفت. همچنین طرح اجباری کردن پیش دبستانی در برنامه قرار گرفته است زیرا دو زبانه بودن یکی از عوامل اصلی ترک تحصیل است.

وی گفت: نتایج ما در سال‌های اخیر نشان دهنده قرار گرفتن در مسیر درست است. در سیل فروردین ماه خیرین و جهادگران کمک‌های بسیار زیادی به ساخت و تعمیر در استان مدارس داشتند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار