اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد:
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه خوزستان رنگین کمانی از گویش‌ها است، گفت: باید بودجه ویژه ای برای مناطق دارای دانش آموزان دو زبانه در نظر گرفته شود.
قاسم ساعدی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (یازدهم مهرماه) با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم روبرو است. مشکل نیروی انسانی را باید جدی گرفت.

وی ادامه داد: مردم خوزستان همیشه در خط مقدم بودند و باید به خوزستان نگاه ویژه شود. در همه شهرستان‌ها بدون استثناء از شمال تا جنوب استان، با کمبود معلم روبرو هستیم. همچنین 11 روز از آغاز مهر گذشته است اما هنوز برخی از کلاس‌ها بدون معلم هستند.

ساعدی گفت: معلمان ما اطلاعی از وضعیت سیستم آموزشی ندارند و این ظلم به جامعه خوزستان و والدین آن‌ها است. خوزستان رنگین کمانی از زبان‌ها و گویش‌ها است و نیاز است بودجه ویژه‌ای برای توانمندسازی  دانش آموزان دو زبانه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس ادامه داد: تجهیرات مدارس هنرستان‌ها وضعیت بدی دارد و تنها نام مدارس، هنرستان است. بیش از یک سوم دانش آموزان دبیرستانی را هنرستانی‌ها تشکیل می‌دهند اما کارگاه‌ها و امکانات مناسبی در هنرستان‌ها وجود ندارد و این ظلم در حق دانش آموزان است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: مدارس استان آزمایشگاه‌ها و امکانات مناسب ندارند و از نظر تجهیزات در وضعیت خوبی نیستند. بسیاری از مدارس استان تجهیزات سرمایشی مناسبی ندارند.

وی گفت: معدل کتبی استان خوزستان رتبه ۳۰ در بین ۳۱ استان کشور است اما تاکنون هیچ کارشناسی این موضوع را بررسی نکرده است، درحالی که قابلیت و ظرفیت دانش آموزان ما بالا است. سه ماه از سال تحصیلی در استان به دلایل متفاوتی تعطیل است و این تعطیلی‌ها ضربه زیادی به دانش آموزان وارد می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار