اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

اکر قصد خرید طلا و سکه را دارید حتما این یادداشت را بخوانید تا با آگاهی کامل خرید کنید . قیمت طلا و جواهر می تواند متغیر باشد مثل قیمت ارز و قیمت سکه. بنابراین سعی کنید کاملا با چشمان باز خرید کنید :

در خرید طلا و سکه نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید تا در طول زندگی از آن لذت ببرید و در صورت نیاز با کمترین ضرر آن را بفروشید .اهمیتی ندارد که با چه هدفی طلا و جواهرات می خرید، در هر صورت خرید طلا و جواهر یک تجربه ی لذت بخش برای شما خواهد بود. طلا یک فلز گرانبها ست که با گذشت زمان ارزش خود را حفظ می کند، اما خرید آن بسیار هزینه بر است و یک سرمایه گذاری در طول زندگی شخص به شمار می رود.

در این زمینه باید از مشاوری مطلع به  بازار طلا و جواهر و آگاه به نکات خرید و ساخت طلا کمک گرفت تا خرید موفق و خوبی را تجربه کرد:

یک : روی زیورآلات طلا نشانه هایی که بیانگر عیار طلای به کار رفته است حک می شود. این نشانه اغلب روی قسمتی از طلا حک می شود که جلوی چشم نباشد. قبل از خرید طلا و جواهر با نشانه های عیار که روی طلا حک شده است آشنا شوید. همان طور که گفته شد در ایران چون طلا 18عیار می باشد، شما باید دنبال عبارت 18k روی جواهر خود باشید. درواقع اول کلمه ی Karat یا همان عیار است. بدیهیست قیمت طلای ۱۸عیار را نیز در بازار باید دنبال کنید.

 

 

دو : دومین مساله اینکه طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انوع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می شود. باید بدانید که عیار طلا چیست و چگونه تعیین می شود.قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات اقدام کنید، از میزان عیار طلا اطلاعات کسب کنید و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می گذارد. باید بدانید که طلای 24عیار طلای خام و با ارزشترین نوع طلا است.

 

این راهم بدانید که طلای خام دارای عیار 24 است که برای زیورآلات مناسب نیست. اگر طلا دارای عیار 10 باشد این بدان معناست که اگر طلا به 24قسمت تقسیم شود 10قسمت آن طلا است و 14قسمت آن فلزهای دیگر.

 در ایران طلا و جواهرات با استفاده از طلای 18 عیار تهیه می شود. بنابراین توضیحات مشخص می شود که هرچه عیار طلا بالاتر برود، آن طلا نرم تر و گرانتر می شود.

سه : قبل از خرید به رنگ طلا فکر کنید. مرسوم ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی است. اما در بازار، جواهرات با پایه ی طلای سفید و رزگلد نیز وجود دارد. اما می توانید طلاهایی به رنگ قهوه ای، سبز و آبی نیز پیدا کنید که با تکنیکهای خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگها در آمده اند.

 

چهار : عموما طلا براساس گرم خرید و فروش می شود که هرچه وزن آن بیشتر باشد طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار می شود. به وزن طلا و تاثیر آن روی قیمت توجه کنید. توجه داشته باشید برای استفاده ی روزمره باید طلای ضخیمتری و سنگین تری خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

پنج : در خرید آنلاین بسیار مراقب کلاهبرداری های مرسوم باشید برای خرید جواهرات مغازه های طلا فروشی مرسوم هستند، اما امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر انتخاب و خرید طلا وجواهرات را راحت کرده است. برای خرید به هیچ وجه عجله نکنید و از چند گالری دیدن کرده تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید.

 

شش: از طلا فروش حتما درباره ی شرایط بازگرداندن طلا سوال کرده و شناسنامه ی جواهر را درخواست کنید. شرایط بازگرداندن طلا برای شما به عنوان مشتری بسیار مهم است، اینکه هنگام فروش جواهر چقدر ضرر یا سود می کنید. به علاوه شناسنامه ی جواهر به شما این اطمینان را می دهد که جواهری با اصالت را خریداری کرده اید.

هفت : خرید طلا علاوه بر لذت های خرید می تواند امکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد بنابراین مقداری از پولتان را برای خرید طلا سرمایه گذاری کنید که حداقل در کوتاه مدت به آن نیاز ندارید چون قیمت طلا و سکه می توان تغییر  کند و شما در زمان نوسان قیمت ارزو و قیمت طلا و سکه نتوانید سرمایه خود را نقد کنید 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار