اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درباره جلوگیری از تخلیه بار ۲۰ فروند کشتی در بندرامام خمینی(ره)، گفت: به دلیل حجم زیاد بارگیری در این بندر، برای کاهش قیمت تمام شده کالاها، از این کشتی‌ها درخواست شده براساس توزیع مصرف به سایر بنادر از جمله چابهار، شهیدرجایی و ... مراجعه کنند.
به گزارش اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس با اشاره به مسایل و اخبار منتشر شده در رسانه‌های بیگانه در خصوص جلوگیری از تخلیه شماری از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره)، تغییر جهت کشتی‌ها برای توزیع مصرف در سایر بنادر را اقدامی برای کاهش قیمت تمام شده کالا عنوان کرد.

وی افزود: به دلیل حجم زیاد بارگیری در این بندر، برای کاهش قیمت تمام شده کالاها، از این کشتی‌ها درخواست شده براساس توزیع مصرف به سایر بنادر از جمله چابهار، شهیدرجایی و ... مراجعه کنند.

دریس تصریح کرد: محدودیت‌های اعمال شده بر کشورمان تا کنون هیچ تاثیر منفی بر روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندرامام خمینی(ره) ایجاد نکرده و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ میلیون تن کالا شامل انواع کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به هم‌افزایی تمامی عوامل مؤثر در زنجیره تامین کالا برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر موجودی کالا در بندرامام ۳ میلیون تن است و با تداوم تلاش‌های عوامل ذیربط، درصدد کاهش مدت ماندگاری کالا در بندر هستیم.

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری طی نیمه نخست سال جاری ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه را نشان می دهد که ۸ میلیون تن از آن مربوط به کالاهای اساسی بوده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار