اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
مدیرکل پست خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل پست خوزستان گفت: گمرک در همه مراکز پستی مستقر است و با توجه به بحث ارزش گمرکی، این بسته‌ها توسط گمرک گشوده می‌شوند و پست هیچ بسته‌ای را باز نمی‌کند.
مهران حموله امروز، 15 مهرماه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست در اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: در بحث اهمیت نقش و جایگاه پست باید گفت که پست به عنوان قدیمی‌ترین ساختار بشری در زمینه ارتباطات، نقش ویژه‌ای در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه پست افزود: امروز در بحث کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، کاهش ترافیک شهری، استفاده بهینه از منابع ملی و صرفه‌جویی در هزینه و زمان شهروندان پست نقشی اساسی دارد و در این زمینه توانسته‌ایم خدمات بسیار موثری را ارائه دهیم.

پست در طرح‌های ملی مشارکت کلانی داشته است

مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه پست در چند سال اخیر مشارکت‌های کلانی در بحث طرح‌های ملی از جمله توزیع کارت سوخت انجام داده است، تصریح کرد: در این زمینه در یک سال گذشته بیش از 600 هزار کارت سوخت در سراسر استان توزیع شده است.

حموله ادامه داد: در این راستا و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان حج و زیارت خوزستان در بحث توزیع گذرنامه داشتیم، از بعد از دهه اول محرم تاکنون بیش از 146 هزار گذرنامه توزیع شده است. در این زمینه کشیک‌های شبانه‌روزی در جهت رفاه حال مردم برنامه‌ریزی شده تا در سه شیفت کاری به مردم خدمات‌دهی شود.

وی عنوان کرد: پست همچنین در بحث توزیع کالابرگ شهری، کارت ملی و ... و کمک به طرح‌های ملی دولت نقش بی بدیلی داشته و در این زمینه آماده انجام خدمات پایه و نیابتی است.

33 میلیون مرسوله در پست خوزستان مبادله شده است

مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه در طول یک سال گذشته در مجموع 33 میلیون مرسوله به درون استان وارد و یا از استان خارج شده است، گفت: بالغ بر 18 میلیون مرسوله (نامه، بسته، خدمات نیابتی سازمان‌ها و...) در سطح باجه‌های پستی از مردم دریافت و به اقصی نقاط کشور و کشورهای خارجی فرستاده شده است. همچنین حدود 15 میلیون مرسوله نیز از مناطق مختلف کشور وارد استان شده و به دست گیرنده‌ها رسیده است.

حموله ادامه داد: این حجم کاری توسط بیش از 850 دفتر پیشخوان دولت، دفاتر ICT روستایی و دفاتر دولتی انجام شده است که در این زمینه بیش از 450 دفتر پیشخوان دولت و 320 دفتر ICT روستایی فعالیت می‌کنند اما سهم دفاتر دولتی بسیار کم و ناچیز است.

وی عنوان کرد: سیاست اصلی ما استفاده از توان بخش خصوصی است و در این زمینه با توجه به دفاتر ایجادشده پیشخوان دولت و همچنین دفاتر ICT  روستایی، برای بیش از 2500 نفر شغل ایجاد شده است.

ارائه بیش از 400 سرویس پستی در خوزستان

مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه بیش از 400 سرویس پستی در سطح استان ارایه می‌شود، اظهار کرد: این خدمات شامل خدمات پایه پستی که ذات کاری شرکت پست هستند و همچنین خدمات نیابتی سازمان‌ها است که با دستگاه‌های طرف مقابل تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است و در این زمینه خدمات مورد نظر ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: همه سازمان‌ها تکلیف دارند تا خدمات خود را تا پایان برنامه ششم توسعه واگذار کنند اما برخی از سازمان در این زمینه مقاومت می‌کنند. در این زمینه تکلیف دولت است تا این دستگاه‌ها، خدمات را در دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ICT  روستایی ارائه کنند.

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای ارائه خدمات نیابتی گفت: چند تفاهم‌نامه جدید با سازمان‌ها و ادارات منعقد شده است. تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در بحث کالابرگ، تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن در بحث سند روستایی و همچنین تفاهم‌نامه‌ای در زمینه اخطاریه‌های بانک مهر اقتصاد با این بانک منعقد شده است.

حموله با بیان اینکه کیفیت در جهت رضایت‌مندی مشتریان بحث اصلی اداره کل پست خوزستان است، تصریح کرد: باید به این سمت گام برداریم تا شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان از پست باشیم. در این زمینه همگام با جامعه جهانی پست و شرکت ملی پست ایران توانسته‌ایم با کمک منابع ملی و استانی نسبت به توسعه فناوری‌ها گام برداریم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات، بحث سیستم رهگیری مرسولات پستی، راه‌اندازی سیستم امضای الکترونیک، راه‌اندازی سیستم ارتباط با مشتریان و تجهیز همه نامه‌رسان‌ها به گوشی‌های هوشمند از جمله اقدامات در جهت توسعه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان است.

سامانه "پست یافته" برای پیگیری مدارک مفقود شده

مدیرکل پست خوزستان بیان کرد: سال گذشته 1500 مدرک از مردم در دو مرز شلمچه و چذابه در زمان اربعین مفقود شده بود که در این زمینه در سامانه‌ای تحت عنوان "پست یافته" این مدارک ارائه و به دست صاحبان آن‌ها رسید.

حموله ادامه داد: در این زمینه هر زمان که مدرکی از یک شخص مفقود می‌شود، می‌تواند با مراجعه به سامانه "پست یافته" نسبت به پیگیری مدرک خود اقدام کند و در صورتی که شخصی آن مدرک مفقودشده را به دست پست رسانده باشد، مدرک به دست صاحب آن خواهد رسید.

طرح تحول ستاپ به 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد

وی افزود: بحث پیاده‌سازی طرح تحول ستاپ (سکوی تحارت الکترونیک پست) که نیاز اساسی کسب و کارهای جدید تجارت الکترونیک است، یکی از اولویت‌های شرکت ملی پست و استان خوزستان است.11  کمیته در این زمینه تشکیل شده است تا شرایط اجرای این طرح را در استان و کشور فراهم کنند. 70  پروژه برای این سامانه در نظر گرفته شده و قرار است تا ظرف مدت زمان 2 تا 3 سال اجرایی شود تا بسیاری از خدمات در قالب تجارت الکترونیک ارائه شوند.

وی با بیان اینکه استارتاپ‌های استان باید فعال شوند و باید به سمت و سوی تجارت الکترونیک گام برداشته شود، گفت: از یک مهرماه سال گذشته تا کنون در بحث تجارت الکترونیک، 850 هزار بسته اینترنتی در استان خوزستان پذیرفته و ارسال شده‌اند.

طرح مکانیزه پست خوزستان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به اجرای طرح مکانیزه پست برای حذف بسیاری از اقدامات دستی در روند کاری پست، اظهار کرد: در زمینه توسعه زیرساخت‌های پست، به دنبال احداث مرکز مکانیزه پست خوزستان هستیم. این مرکز مکانیزه بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد. امیدواریم این مرکز تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به حذف کاغذ در بسیاری از فعالیت‌های پست بیان کرد: در بحث حذف کاغذ در طول یک سال گذشته حدود 10 میلیون رسید مشتری را حذف کرده‌ایم و در این زمینه بیش از 90 درصد از رسیدها الکترونیکی شده است.

فعالیت‌های پست فراتحریمی است

مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه فعالیت‌های پست فراتحریمی است، گفت: پست ایران با 176 کشور دنیا از جمله کشور آمریکا مبادلات پستی دارد و در این زمینه باید گفت که پست شامل تحریم‌ها نمی‌شود. به جزء کشور اسرائیل با همه کشورها مبادلات پستی داریم و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد.

پست هیچ بسته‌ای را باز نمی‌کند

وی با اشاره به بحث باز شدن برخی از بسته‌های پستی که از کشورهای خارجی به دست گیرندگان می‌رسد، عنوان کرد: گمرک در همه مراکز پستی مستقر است و با توجه به بحث ارزش گمرکی، این بسته‌ها توسط گمرک گشوده می‌شوند و پست هیچ بسته‌ای را باز نمی‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار