اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
پس از عدم اجرای رسم غلط تیراندازی ؛
فرماندار شوشتر با حضور در روستای عرب اسد از بزرگان و معتمدین این روستا و طایفه بزرگ عبادات جهت عدم اجرای رسم غلط تیراندازی در مراسم عزاداری ضمن عرض تسلیت قدردانی کرد.
به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شوشتر، حسین پنبه دانه پور در این مراسم گفت: افتخار می کنیم که در شهرستان طوایف و بزرگانی داریم که یک حرکت ارزشی را جایگزین یک اقدام ضد ارزش و رسمی غلط می کنند و تیراندازی در مراسمات عزاداری را که جز رعب و وحشت و استرس چیزی در پی ندارد، را کنار می گذارند.


وی اظهار کرد: باید از جوانان عزیز این طایفه ها که با غیرت و احترام به بزرگان اطاعت اوامر شان را کرده و از این سنت غلط جلوگیری کرده اند تشکر ویژه کنم. امیدواریم بزرگان تمام طوایف چنین اقدامی را انجام داده و در کنار جوانان عزیز یک تصمیم ارزشمند در این رابطه بگیرند.

وی افزود: وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف همیشه مشکلاتی را به همراه داشته که باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط در نظر بگیرند.

رئیس شورای تامین شهرستان شوشتر گفت: تجارب مختلفی از اتفاقات جبران ناپذیر برگرفته از تیراندازی در مراسمات عزاداری وجود دارد که آن را تبدیل به یک معضل اجتماعی کرده است. با درس گرفتن از آن ها می بایست این رویکرد را تغییر داد.

گفتنی است، کجبافی معاون فرماندار، سرهنگ نیسی فرمانده سپاه، سرهنگ حسنوند فرمانده نیروی انتظامی و فتحی نژاد بخشدار میان آب در این مراسم شرکت داشته و با اهدای لوح سپاس از طایفه عبادات تقدیر کردند.

در زیر متن تقدیرنامه مهندس پنبه دانه پور فرماندار شوشتر را می خوانید:

خانواده محترم سعیدی (طایفه عبادات)
با سلام
تیراندازی در مراسمات عزا و شادی نه تنها ارزش نیست بلکه یک مساله ضد ارزش است که باعث رعب و وحشت در جامعه می شود، چهره خشن از مردم استان به نمایش می گذارد که به مصلحت استان نیست، فرهنگ سازی در رابطه با جلوگیری از فرهنگ ناشایست تیراندازی در مراسمات نیاز به همکاری بیشتر معتمدان و بزرگان طوایف است، چرا که این مساله هم مخل آسایش و آرامش مردم است و هم در موارد بسیاری حوادث خون باری را موجب شده است، این امر نیازمند همراهی و همکاری تمامی طوایف برای این اقدام شایسته می باشد.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همت و تلاش کلیه بزرگان، معتمدان و جوانان طایفه بزرگ عبادات که از اجرای رسم غلط تیراندازی در مراسمات عزاداری خودداری نموده اند، عزت، سربلندی، سلامتی و توفیق روز افزون شما را از درگاه ایزد منان خواستارم.

حسین پنبه دانه پور
فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان شوشتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار