اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
استاندار اسبق خوزستان:
شیلات می تواند با تجدیدنظر در برخی سیاست گزاری های مرتبط با صید به رونق صیادی کمک کند. شیلات باید به جای نهی صیادان از صید به وظایف اجرایی خود مانند ریختن بچه ماهی ها در رودخانه ها و دریا عمل نماید.
شوشان : دکتر امیر حیات مقدم استاندار اسبق خوزستان با حضور در پایگاه خبری شوشان با تعدادی از اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی دیدار کرده و به هم اندیشی حول موضوعات خوزستان پرداخت. 

حیات مقدم طی سخنانی با توجه به اینکه متوسط نرخ بیکاری در کشور 12 و در خوزستان 16 درصد است، ظرفیت های اشتغال آفرینی را برای استان به ترتیب در حوزه های اشتغال مرتبط با دریا، خدمات و صنعت و کشاورزی و دامداری برشمرد و گفت : شیلات می تواند با تجدیدنظر در برخی سیاست گزاری های مرتبط با صید به رونق صیادی کمک کند. شیلات به جای نهی صیادان از صید به وظایف اجرایی خود مانند ریختن بچه ماهی ها در رودخانه ها و دریا عمل نماید.

 سردار امیر حیات مقدم گفت : در حوزه آب و خاک به دفعات شاهد هستیم که منابع طبیعی با شکایت حقوقی از کشاورزان به عنوان اینکه در اراضی ملی در حال کشت و کار هستند آنها را خلع کرده و نتیجتا به عنوان مبارزه با زمین خواری، زمین های دایر کشاورزی را به زمین های بایر تبدیل می کنند که این کار بی سلیقگی و نشانی غلط است و زمین خواری نه توسط کشاورزان بلکه توسط برخی افراد و گروه های حرفه ای در محل های با ارزش انجام می شود نه در بیابان ها.  

استاندار اسبق خوزستان گفت : در بعضی از جاده های جنوبی خوزستان با طی 50 کیلومتر اثری از جنبنده ای نمی بینید در صورتی که همین اراضی مستعد پرورش دام هایی مانند شتر است که دارای فواید زیادی ست و سرمایه ای برای دارنده آن به شمار می رود و ظرفیت های زیادی در خوزستان برای پرورش دام و آبزیان داریم که مغفول هستند و نیازمند حمایت و سرمایه گزاری می باشند. 

وی گفت : در یکی از موارد یکی از افراد خوش فکر منطقه با سرمایه گزاری حدود 300 میلیون تومانی شرکتی تاسیس کرده بود که توانسته بازمانده ساقه گندم های درو شده (کلول) که اکنون معمولا سوزانده می شود و مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند را بسته بندی شیک کرده و آماده برای صادرات نماید اما به عنوان اینکه این محصول خوراک دام است جلوی این صادرات توسط دستگاه های مسئول گرفته شده که این نوع کارها و برخوردها به نام قانون اثر عکس بر فضای کسب و کار و رونق و سرمایه گزاری و ارز آوری دارد. 

گفتنی ست گمانه زنی هایی در خصوص ورود دو استاندار اسبق خوزستان دکتر امیر حیات مقدم از حوزه انتخابیه ماهشهر و بندر امام و امیدیه و دکتر عبدالحسن مقتدایی از حوزه انتخابیه اهواز یا آبادان در محافل سیاسی مطرح است که در صورت تحقق می تواند شور و نشاطی را به فضای انتخاباتی خوزستان وارد نماید.

شایان ذکر است در این جلسه اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی نیز دیدگاه های خود را مطرح ساختند که مشروح جلسه از طریق پایگاه خبری شوشان انتشار خواهد یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار