اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
تشکیل جلسه هیئت عالی اداره سرمایه گذاری شهرداری؛
با توجه به ظرفیت های متعدد شهر شوشتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، تشکیل هیئت عالی اداره سرمایه گذاری در شهرداری شوشتر می تواند گام مثبت و بلندی برای توجه بیشتر به این مسئله باشد و در صورت پیگیری، نوید بخش آینده خوبی خواهد بود.
جلسه هیئت عالی اداره سرمایه گذاری شهرداری شوشتر ظهر امروز چهارشنبه در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد.


حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذار راه برون رفت از مشکلات عدیده اقتصادی
به گزارش پایگاه خبری شوشان، معاون فرماندار در این جلسه گفت: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی که کشور با آن درگیر است، یکی از بهترین راه های رفع آن استفاده از بخش خصوصی و حمایت از آن ها برای سرمایه گذاری است.
محمد حسن کجبافی اظهار کرد: مسئله نبود شغل و مشکلات اشتغال بر هیچکس پوشیده نیست. اگر بخواهیم موضوعات اجتماعی، امنیت، اقتصاد، سیاست و بسیاری عناوین دیگر را رفع کنیم باید اشتغال را سامان دهی کرده و از ظرفیت ها بهره برداری کنیم.
وی موقعیت شوشتر را برای ورود سرمایه گذار بسیار خوب برشمرد و خاطرنشان ساخت: با بررسی و نگاه به وضعیت شوشتر می توان گفت در کمتر شهری چنین فضا و استعداد و ظرفیتی برای سرمایه گذاری وجود دارد و این را باید از نعمات خداوند برای مردم این منطقه دانست. 
وی افزود: علاوه بر این ظرفیت ها وجود سرمایه داران و سرمایه گذاران نیز از دیگر امتیازات و نکات مثبت این شهر است که باید در نظر گرفته شود.
معاون فرماندار شوشتر با اشاره به تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری اذعان کرد: ما به عنوان دولت مکرراً به اعضای شورای اداری تاکید می کنیم که راه را برای ورود سرمایه گذاران باز کنند و این عزیزان را از گیر و بندهای امور اداری جدا سازند، که البته این مورد به نحو مناسبی از سوی همکاران ما رخ می دهد.
کجبافی گفت: از آقای اسکندری نیا شهردار محترم و شورای محترم شهر نیز تشکر می کنیم که برای مسئله سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی در شهر شوشتر اقدامات خود را آغاز کرده اند و امیدواریم به همین شکل این موضوع پیش رود.


شناسایی 70 فرصت سرمایه گذاری از داشته های شهرداری
در بخشی دیگر از این جلسه نیز شهردار شوشتر در خصوص ایجاد اداره سرمایه گذاری در این نهاد گفت: برای اولین بار هیئت سرمایه گذاری را تشکیل داده ایم و برخی فرصت های سرمایه گذاری در شهر شوشتر را شناسایی کرده ایم. در این هیئت علاوه بر کسانی که در این مسیر تجربه دارند، از دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کرده و از اساتید آن بهره مند هستیم.
عباس اسکندری نیا بیان کرد: پکیج های مختلف سرمایه گذاری در شوشتر آماده و محیای عرضه در نمایشگاه های سطح کشور است. حدود 70 فرصت سرمایه گذاری را از داشته های شهرداری شوشتر شناسایی کرده و آماده معرفی داریم.
وی افزود: علاوه بر این ها خود سرمایه گذاران هم می توانند به شهرداری مراجعه کرده و فرصت هایی که شناسایی می کنند را پیشنهاد دهند تا بررسی های لازم در کمیسیون های تخصصی صورت گیرد.

تشکیل هیات داوری برای حل مشکلات سرمایه گذار و سازمان دولتی
همچنین مشاور حقوقی شهرداری شوشتر در این جلسه گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در موضوعاتی مثل گردشگری یک امر تخصصی است پیشنهاد می گردد در قرارداد های بین سرمایه گذار بخش خصوصی با وزارتخانه یا سایر سازمان های دولتی، اختلافات حقوقی بین آن ها مطابق تفاهم نامه به هیات تخصصی داوری ارجاع شود.
سید بهروز حسینی ادامه داد:  برای این منظور داور یا داوران متخصص منتخب حکم قاضی دادگستری در رفع اختلاف بین طرفین را پیدا می کنند. ارجاع پرونده اختلاف حقوقی به دادگستری به لحاظ دادرسی عمومی ممکن است منجر به تبعات خاصی برای سرمایه گذار شود و در صورت اجرای این مطلب، مسائل بهتر و راحت تر قابل حل خواهند بود.
لازم به ذکر است، این جلسه با حضور برخی فعالان حوزه سرمایه گذاری در شوشتر و همچنین مشاور سرمایه گذاری شهرداری برگزار گردید.  

خبرنگار: محمود نبی زاده
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
comment
0
0
comment این 70 فرصت را ذکر نکردید اصل مطلب همین هست که نگفتید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار