اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
شوشان : بعد از ظهر چهارشنبه ۱۷ مهرماه جلسه هیئت مدیره مرکز وکلای استان خوزستان با حضور دکتر بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور و سرهنگ پاسدار تمیمی رئیس سازمان حقوقدانان استان خوزستان برگزار شد.

دکتر عبد الوهاب سیلاوی رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای استان خوزستان ضمن تسلیت ایام عزاداری و اربعين سيد الشهدا و خوش آمد گویی به میهمانان؛ اظهار داشتن بسیج از دست آورد های مهم انقلاب اسلامی و ضامن مردمی بودن آن دانست.

وی افزود: مرکز وکلای قوه قضائیه همچون بسیج از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که بر اساس ضرورت و نیاز سنجی کشور و جهت بسط عدالت و ارائه خدمات حقوقي به اقشار آسيب پذير جامعه تشكيل شد

رئيس مركز وكلاى خوزستان با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سند بالا دستی در نظام اداری کنونی، ضرورت دعوت از وكلاء به عنوان متخصصين در زمينه حمايت از حقوق عامه  همچون مسائل زيست محيطى و امور صنفي کارگری و دیگر اقشار آسیب پذیر مي توانند در راستای موضوع ماده ۶۶ آیین دادرسی کیفریدر زمينه اي حمایت های حقوقی از سازمان های مردم نهاد مي تواند نقش آفريني نمايد و اين مهم  در الویت  اقدامات مرکز وکلا استان قلمداد کرده اند.

در ادامه دکتر بهرامیان رئیس بسیج حقوقدانان کشور ضمن تبریک به هیئت مدیره مرکز وکلای استان خوزستان و نیز انتخاب شایسته یک بسیجی به عنوان رئیس مرکز وکلا؛ داشتن روحیه جهادی بسیجی در وکلای قوه قضائیه را از دلایل موفقیت این مرکز دانسته اند.

رئیس سازمان حقوقدانان کشور با اشاره به نام گذاری سال جاری به سال رونق تولید و اشتغال از جانب مقام معظم رهبری راه اندازی مرکز آموزش و معاضدت حقوقی در رفع موانع تولید و رونق اقتصاد با همکاری مرکز وکلا را از اولویت های این سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دانستند.

دکتر بهرامیان در ادامه احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را از جمله ظرفیت های جامعه وکلا دانستند که با حمایت سازمان بسیج حقوقدانان می تواند به عامل افزایش امید مردم نسبت به نظام تبدیل شود. 
وی با اشاره به طرح هر مسجد یک حقوقدانان ریاست محترم قوه قضائیه؛ این گونه فعالیت ها را عامل اعتماد مردم وراهگشای مشکلات حقوقی کشور دانستند. رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به طرح وکیل خانواده افزودند: این گونه طرح ها می تواند بستر ساز تحقق عدالت اجتماعی و آگاهی حقوقی اقشار جامعه باشد.

در ادمه دکتر بدر سودانی رييس كانون بسيج حقوقدانان اهواز با اشاره به اینکه ۶۰۰ عضو از ۸۰۰ عضو فعال مرکز از جمله اعضای سازمان بسیج حقوقدانان کشور می باشند؛ ورود وکلا و جامعه بسیج حقوقدانان به مشکلات اقشار مردم را از ویژگی های مرکز دانست؛ وی ظرفیت های مرکز وکلای استان در زمینه ارائه خدمات حقوقی به اقشار مختلف جامعه را بسیار مثبت قلمداد کرده اند.

در این جلسه همچنین آقاي حاجتی نیا نائب رئیس مرکز حفظ و اعتلای شأن وكلا را از جمله دغدغدهای مهم مرکز ارزیابی کرده اند که بدون آن تحقق عدالت با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

پس از آن آقای سلمان زاده با اشاره به حجم بالای پرونده های ادارات در محاکم ساماندهی و رفع موانع قانونی در این زمینه را بستر ساز رفع مشکل ۲۵ درصدی حجم پرونده ها در محاکم دانستند.

در پایان دکتر شکیبا امین با تایید سخنان دیگر اعضای هیئت مدیره احیای ارجاع به داوری پرونده های ادارات را راه کار حل این معضل دانسته اند که مورد توجه رئیس سازمان بسیج حقوقدانان قرار گرفت و افزودند که این طرح به نام مرکز وکلای استان خوزستان به عنوان دستاورد سفر به خوزستان با مقام های عالی قضایی مطرح می شود.

گفتنی ست که این جلسه با میزبانی مرکز وکلای استان خوزستان و به ریاست دکتر عبدالوهاب سیلاوی برگزار شد.

1)

2)

3)

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار