اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
شوشان - نوید قائدی:

حفظ و مرمت بخشی از کالبد قدیمی شهر اهواز به عنوان هویت و نوستالژی گذشته ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
در شهر تهران چندسالی است با انجام مطالعات چندگانه در بافت های قدیمی با هدف حفظ هویت تاریخی و احیای روابط انسانی و جذب گردشگران حوزه میراث شهری تلاش های خوبی بعمل آمده و در بخشی از محله ها مانند دروازه غار،عودلاجان،پامنار و ... مرمت و ساماندهی خوبی انجام شده است.
انجام چنین کار مشابهی در حداقل یکی از محله های قدیمی اهواز مانند عامری ضروری است،در این طرح باید بافت کالبدی و فرهنگی محل مورد مطالعه دقیق انجام گیرد و بنا به ضرورت و پیشنهاد کارشناسان جهت حفظ و مرمت محل البته با همکاری اهالی محله اقدام ویژه و اساسی کرد،به موازات آن می توان طرح منطقه ویژه گردشگری و طرح احیای محله با تاکید بر روش های تسکین و تسهیل روابط مردمی را اجرا کرد.
قابل ذکر است تنها حفظ یک ساختمان و یک المان گرچه ضرورت دارد اما کافی نیست و نمی تواند هویت حداقل یک محله کوچک را نمایان سازد و کارکردی در بازسازی روابط انسانی و جذب گردشگر داشته باشد.
نکته مهم در این طرح می تواند کمک به تقویت اقتصاد خانوارهای محله باشد چون در تمامی معابر می توان طرح هایی برای ارائه محصولات مختلف فرهنگی،تولیدی،خوراکی و... را اجرا کرد،در نبود چنین طرح های جامعی است که صدهها سفره خانه بی نام و نشان در اندرون بعضی از محله ها رشد می کند که محلی برای انجام امور غیر عرفی می شوند و کنترل آن ها سخت خواهد بود،اگر معابر این محله ها را بتوان احیا و زنده کرد(مانند بسیاری از محله های شهرهای زنده دنیا مانند استانبول و پاریس و لندن و...) در واقع به جای اندرون ظاهر محله زنده و شاداب می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار