اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

عظمت انقلاب اسلامی و نقشه راه امام خمینی (ره) در نهضت بی بدیلش،  به پیگیری فرهنگ عاشورایی و تبدیل آن به یک حرکت عظیم مردمی ختم شد.

انقلابی که ظرفیت آن دیگر در قالب یک دولت- ملت خلاصه نمی شد، به اصطلاح سیاسی حجم مظروف از گنجایش ظرفش بیشتر بود و دیگر نمی شد که آن را محصور در مرزهای ایران کنترل نمود.
با این توصیف خصلت های اصلی انقلاب اسلامی در حقیقت فلش مردمی شدن قیام خود را از سوپر دمکراسی خواهی های مکاتیب دیگر بسیار پررنگ تر به نمایش می گذاشت  که بقولی همه نحله های اجتماعی و رقبای سیاسی با یک غافلگیری و یا نا به هنگامه ی تاریخی روبرو شدند.

بعد از پیروزی انقلاب ابر قدرتمندان با توجه به سرشت این قیام یعنی وجه مردمی و عاشورایی بودنش، صد البته طبیعی می نمود که با آن مخالفت نکنند و بدون هیچ حرکتی، کماکان دست روی  دست بگذارند و برعلیه ی آن هیچ اقدامی ننمایند . 
چون این انقلاب، خط الرسم های جدیدی را  در جغرافیایی قدرت و ثروت در منطقه خاورمیانه برهم می زد و با موج بیداری اسلامی  حفظ نظام هژمونیک از آنها سلب می شد و چرخه ی قدرت را به نفع جریان جدید در منطقه تغییر می داد.

جنگ 8 ساله ی تحمیلی که با دفاع مقدس ملت ایران در مقابل این ائتلاف افسار گسیخته ی خون آشام جهانی و کشورهای مرتجع و شیطنت ورزی های اسرائیل همراه بود.
الحمدالله و المنه، با فداکاری همه اقشار ملت شریف ایران خنثی گردید و این دستاورد ملی، یعنی؛ پیروزی در انجام ایثارگرانه دفاع از کشور، بدون تردید به عیار فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی افزود و امروز بعداز گذشت چهل سال از تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی به لطف پروردگار با این راهپیمایی های چند ده میلیونی اربعین که هرساله از سوی مسلمین و  حتی غیر  مسلمانان و دیگر آزادگان جهان متشکل از روشنفکران، مردم عادی و دیگر فرقه ها و ادیان مختلف صورت می پذیرد .
سال به سال می بینیم به تعداد و شمار عاشقان حرم حسینی افزوده شده بطوری همه ی ملل و نحل جذب این فرهنگ سلحشوری شدند.

آری، همان فرهنگی که ارزش مردمی بودن آن بسیار و خصلت ظلم ستیزی خود را اسطوره گونه به مردمان رسانه زده این عصر انتقال می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار