اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

تصورش سخت است که بخواهیم برای خرید بلیط سفر وقتی را در نظر بگیریم، از ترافیک های شلوغ و آزار دهنده عبور کنیم، ماشین مان را پارک کنیم یا بخواهیم به یک آژانس مسافرتی برویم. وب سایت مستر بلیط همه این فرآیندها را ساده و آسان کرده است. در این آموزش می خواهیم فرآیند خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار را به شما نشان دهیم.

قدم اول: ثبت نام

در وب سایت مستر بلیط می توانید بدون فرآیند ثبت نام هم خرید اینترنتی خود را انجام دهید اما از مزایای ثبت نام این است که شما از تخفیف های ويژه ای برخوردار خواهید بود. ثبت نام در مستر بلیط بسیار ساده است، شما با پر کردن تنها چهار فیلد نام کاربری، ایمیل، رمز عبور و تکرار آن می توانید این کار را انجام دهید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما از مستر بلیط ابتدا روی سربرگ هواپیما کلیک کرده و یکی از گزینه های پرواز داخلی یا خارجی را انتخاب کنید. در پرواز خارجی امکان خرید بلیط رفت و برگشت هم وجود دارد. بعد از انتخاب نوع پرواز مبدأ و مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران را از میان بزرگسال، کودک و نوزاد تکمیل کنید سپس روی گزینه جستجوی پروازها کلیک نمایید.

بعد از کلیک کردن روی گزینه جستجو به لیست پروازها هدایت می شوید، در این مرحله نتایج جستجو و اطلاعات بلیط بر اساس نوع هواپیما، چارتر یا سیستمی بودن بلیط و ساعت حرکت رفت را مشاهده خواهید کرد. در کادرسمت راست با کلیک بر روی گزینه تغییر جستجو می توانید نتایج جستجوی خود را بر اساس کادرهای مبدأ، مقصد، تاریخ حرکت و تعداد مسافران تغییر دهید و به این شکل شهرهای دیگری را برای سفر انتخاب کنید.

حتی شما قادر هستید که با زدن گزینه های ارزان ترین قیمت یا نزدیک ترین زمان در قسمت بالای جستجوها، بلیط های خود را بر این اساس مرتب کنید.

بعد از انتخاب بلیط و کلیک بر روی رزرو آنلاین به صفحه صورتحساب هدایت می شوید. قبل از آن مستر بلیط از شما می خواهد که با وارد شدن به حساب کاربری از کدهای تخفیف بهره مند شوید. اما اگر در سایت ثبت نام نکرده باشید باز هم می توانید بدون وارد شدن به حساب کاربری به صفحه صورتحساب هدایت شوید.

در صفحه صورتحساب تمام فیلدهایی که از شما خواسته شده را پر کنید. اگر کد تخفیف مستر بلیط به همراه داشتید تیک گزینه کد تخفیف / کد قرعه کشی دارم! را بزنید و کد تخفیف خود را وارد کنید. در قسمت مشخصات مسافران پس از انتخاب جنسیت، فیلدهای نام و نام خانوادگی را به حروف انگلیسی وارد کرده و سپس بعد از انتخاب ملیت شماره ملی خود را در کادر مربطه وارد نمایید. اگر شما از قبل در سایت مستر بلیط خرید کرده باشید با زدن دکمه انتخاب از مسافران سابق تمام اطلاعت شما وارد می شود.

در قسمت اطلاعات تماس، تلفن همراه و ایمیل خود را به درستی وارد کنید. توجه داشته باشید این قسمت باید با دقت پر شود تا در صورت برزو هر گونه مشکل کارشناسان ما بتوانند با شما تماس بگیرند.

در سمت راست همین صفحه می توانید با زدن مشاهده جزئیات، اطلاعات پرواز مثل ساعت حرکت، نام فرودگاه مبدأ و مقصد، نام شرکت، نوع کلاس هواپیما و شرایط تغییر و کنسلی را به صورت دقیق مشاهده کنید.

پس از زدن دکمه تایید و پرداخت لیست فیلدهایی را که پر کرده اید به شما نمایش داده می شود که پس از تایید می توانید به درگاه بانکی مورد نظر هدایت شده و پرداخت خود را به صورت الکترونیکی انجام دهید.

راهنمای خرید بلیط قطار

جهت خرید بلیط قطار، با انتخاب سربرگ قطار از بین گزینه های قطار داخلی و خارجی یکی را انتخاب کنید. سپس فیلدهای مبدأ، مقصد، تاریخ حرکت، نوع مسافران (عادی، برادران و خواهران) و تعداد مسافران پر کنید و روی گزینه جستجوی قطارها کلیک نمایید. پس از آن که به صفحه نتایج جستجو هدایت شدید می توانید از بین شرکت های رجا، مهتاب سیر جم، جوپار و ریل سیر کوثر یکی را انتخاب و قیمت بلیط آن ها را نیز روبروی هر شرکت مشاهده کنید. در زیر هر کادر نوع قطارها اعم از 4 ستاره، 5 ستاره، 3 ستاره و اتوبوسی مشخص شده است.

پس از اینکه تصمیم گرفتید با کدام شرکت و کدام نوع قطار مسافرت کنید با کلیک بر روی گزینه رزرو آنلاین به صفحه صورتحساب هدایت می شوید که با پر کردن فیلدها به طور صحیح به صفحه پرداخت درگاه بانکی می روید بلیط خود را تهیه و چاپ خواهید کرد.

راهنمای خرید بلیط اتوبوس

در مستر بلیط خرید بلیط اتوبوس نیز مثل بلیط های دیگر بسیار راحت و سریع انجام می شود. با انتخاب مبدأ، مقصد،‌ تاریخ حرکت و تعداد مسافران به صفحه نتایج جستجو ارجاع داده می شوید. در این صفحه لیست تمام بلیط ها با نام شرکت های آنها را می توانید مشاهده کنید. در قسمت سمت راست صفحه شما می توانید با انتخاب شرکت مسافربری، نوع سرویس و پایانه مبدأ نتایج جستجوی خود را فیلتر کنید. پس از فشار دادن دکمه رزرو آنلاین در صفحه صورتحساب فیلدهای لازم را پر کرده و دکمه تایید نهایی را بزنید. بعد از آن شما می توانید به راحتی از طریق درگاه بانکی خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خود را انجام داده و پس از چاپ بلیط از سفر خود لذت ببرید.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
آنیل پرواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment گزارش جالب بود برای هرید بلیط هواپیما کاربرد داره.
ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار