اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تا کنون بیش از ۸۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در استان خوزستان پوشش داده شده‌اند و ثبت‌نام نوآموزان همچنان ادامه دارد.
شوشان: علی‌حسن فردبابلی اظهار کرد: دوره پیش دبستانی امری حاکمیتی با مشارکت همگانی و دوره دو ساله رسمی است و گذراندن آن ضروری و الزامی است. ضرورت گذراندن دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق دوزبانه احساس می‌شود. هدف از برگزاری دوره پیش دبستانی این است که نوآموزان را برای ورود به مدرسه آماده کنیم.

وی افزود: در طرح سنجش سلامت، مشکلاتی نظیر اختلالات یادگیری و دیگر مشکلات تشخیص داده می‌شوند و اگر نوآموز دوره پیش دبستانی را بگذراند، این مشکلات زودتر تشخیص و به متخصص مورد نظر ارجاع داده می‌شوند و در نتیجه مشکلات نوآموز پیش از ورود به مدرسه حل می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: بررسی‌هایی که در استان خوزستان و دیگر استان‌ها انجام شده است، نشان‌دهنده این است که گذراندن دوره پیش دبستانی می‌تواند در کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه موثر باشد. البته باید به کیفی‌سازی دوره پیش دبستانی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان پیش دبستانی توجه کرد.

فردبابلی در پایان گفت: تا کنون بیش از ۸۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در استان خوزستان پوشش داده شده‌اند و ثبت‌نام نوآموزان به ویژه در مناطق عشایری و مرزی با توجه به کوچ‌رو بودن آن‌ها، همچنان ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار