اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
مدیرکل پیشین آموزش و پرورش گفت: بزرگترین مصیبتی که در طول تاریخ معاصر ایران وجود داشته، این است که آموزش و پرورش هرگز اولویت اول دولت‌ها نبوده است.
شوشان: محمد تقی‌زاده در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۸ آبان) در اهواز برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات سرپرست پیشین آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در آموزش و پرورش دو چیز هرگز نباید شمرده شوند؛ یکی پول و دیگری نیروی انسانی. یعنی در هر زمینه‌ای بتوانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم. آموزش و پرورش باید اولویت اول جامعه ما باشد، اما در تاریخ معاصر ما واقعیت چیز دیگری است و ما همواره بیشترین مشکلات را در آموزش و پرورش داشته‌ایم.

وی افزود: این موضوع نشان‌دهنده این است که آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت هرگز در اولویت دولت‌ها دیده نشده است و همواره به حاشیه رانده شده است. بزرگترین مصیبتی که در طول تاریخ معاصر ایران وجود داشته، این است که آموزش و پرورش هرگز اولویت اول هیچکدام از دولت‌ها نبوده است. اگر آموزش و پرورش اولویت اول نباشد، تهدیداتی در جامعه، تمدن و ادبیات به وجود می‌آید و تکنولوژی و شاخص‌های اجتماعی پیشرفت نمی‌کند. باید همه تلاش کنیم و دیگران را متهم نکنیم.

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: همیشه سعی شده آموزش و پرورش در حاشیه قرار گیرد؛ به ویژه در استان خوزستان این مساله دیده می‌شود. خوزستان فقط یک استان نیست بلکه یک خاورمیانه کوچک است که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و در کنار آن مشکلات زیادی دارد. بسیاری از این مشکلات را برخی مدیران در درون استان ایجاد کرده‌اند و این مصیبت‌ها خدادادی نیستند.

تقی‌زاده عنوان کرد: استان خوزستان رتبه دوم اقتصاد و صنعت در کشور را دارد، اما در کنار آن رتبه دوم در بیکاری را نیز در کشور دارد. کمبود بیش از ۱۶ هزار معلم در استان خوزستان وجود دارد. وقتی نیرو جذب می‌کنیم، بسیاری به جای کمک کردن، مشکل‌ساز می‌شوند. مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌ها را باید بررسی و در جهت حل آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان را نباید با استان‌های یزد، اصفهان و سمنان مقایسه کرد، افزود: خوزستان در طول تاریخ کانون بزرگترین بحران‌های ملی و بین‌المللی بوده است. جنگ جهانی اول هنگامی که وارد خاورمیانه شد، به خوزستان وارد شد. همچنین جنگ تحمیلی برای خوزستان مانند جنگ جهانی سوم بود و بسیاری از زیرساخت‌های فنی، مهندسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را از بین برد. با وجود این مشکلات، نباید سرانه‌ای که به یزد داده می‌شود به استان خوزستان هم داده شود.

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان سالانه بیش از پنج هزار نفر متقاضی خروج از استان هستند، بیان کرد: وظیفه و رسالت اول آموزش و پرورش، یادگیری مهارت‌های زندگی است. در همه شاخص‌ها در حوزه ابتدایی و متوسطه اول و دوم، خوزستان رشد داشته است، در نتیجه نباید حق معلم خوزستانی ضایع شود. باید تلاش کنیم زیرا در مقابل سرنوشت دانش‌آموزان مسئول هستیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
comment
0
0
comment وقتی مدیر کل آن [...] یاشد بهتر از این نمی شود در طول خدمت خود یگ ریال برای اموزش و پرورش کار نکردی صد به عقب بردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار