اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
شوشان - فاضل خمیسی: 

وقتی خرمشهر در حال سقوط بود و خیانت بنی صدر  در  عدم تامین تجهیزات و تسلیحات جنگی به مدافعان و پاسداران جان بر کف سپاه ، باعث شکنندگی مقاومت شده بود ، علی شمخانی که آنموقع یکی فرماندهان سپاه در جنوب به شمار میآمد در نامه ای ماندگار با عنوان « به دادمان برسید» عملاً اعلام میدارد از ۱۵۰ پاسدار در خرمشهر تنها ۳۰ نفر باقی مانده و بقیه به شهادت رسیده اند ، ایشان در نامه ذکر میکند اگر تنها ۳۰ خمپاره انداز داشته باشند میتوانند برای ۳۰ ماه خرمشهر را نگه دارند در صورتیکه حتی ۳۰ تفنگ ندارند و ...

حالا بعد از ۳۱ سال از پایان جنگ گویا مسوولین هنوز که هنوز است : به دادمان نرسیده اند

خوزستان در بیشتر ایام سال سوژه خبری در خصوص اخبار ناگوار است ، بعد از کلی انتظار و نماز باران ، بدلیل عدم برنامه ریزی مناسب «سیل » دار و ندار مردم را با خود میبرد و علیرغم بیشترین سدهایی که در استان ساخته شده مقصر را غافلگیری تعریف میکنند گویا غفلت برای یک مسوول یک راه در رو است . 

بدلیل عدم مدیریت نهال کاری و عدم مدیریت تالاب‌ها و مناطق   شن زار بر اثر ریزگردها خیلی از روزهای فعال به تعطیلی کشیده شده و نفس مردم آنقدر بریده میشود که خیلی ها  که  ، امکان مهاجرت دارند ، هجرت به سایر استانها را بر ماندن ترجیح میدهند ، متاسفانه علیرغم اینکه خوزستان صنعتی ترین و ثروتمندترین استان بشمار میآید اما میزان اشتغال و بیکاری در آن بالاترین نرخ را در کشور دارد .

گرفتگی فاضلاب بصورت وسیع و وحشتناک ، که موجب شیوع بسیاری از بیماری‌ها شده و کام زندگی را به مذاق شهروندان تلخ کرده است.

طُرق مواصلاتی بسیار نامناسب که در گفتمان عامه به قتلگاه تعریف میشوند،  و باعث به سوگ نشستن بسیاری از خانواده ها  شده است .

وضعیت بسیار نابهنجار  آموزش و پرورش استان که گویا رتبه آخر کشور است ، که در آن دخالت های سیاسی و دسته بندیها آینده بیش از یک میلیون دانش آموز را تحت تأثیر قرار داده است.
 حذف نخبگان و دلسوزانی که به نوعی به وضعیت جاری  معترض بوده و خواستار بهینه سازی سیستم مدیریتی استان شده اند و ایجاد دامنه های متداخل خودی با تعریف منافع مشترک که باعث تهدیر ظرفیت و هدر رفت منابع استان شده اند ، موجب شده ،خوزستان حسرت استان های هم درجه و حتی پایین تر از خود را بخورد .

واقعاً استانمان را چه شده است

وقتی به استان‌های همجوار از قبیل اصفهان ، فارس ، همدان و ...که زمانی حتی در دوره جنگ تحمیلی از خوزستان عقب تر بوده اند سری بزنیم از عمران و پاکیزگی و نظم و آرامش مردم تعجب میکنیم ، اولین دانشگاه پزشکی در اهواز ساخته میشود ولی حالا شیراز و اصفهان و تهران قطب درمان گری میشوند ، از  مشهد و تبریز و یزد و ... حرفی نمیزم زیرا با آنها فاصله نجومی پیدا کرده ایم .

تهران نشینان به دادمان برسید !، بخدا قسم وضع حالی خوزستان این نیست که گزارش میدهند ، علیرغم اینکه مردممان به سخاوت و مهمان نوازی و غیرت معروف بوده اند ولی بیایید و ببینید چگونه ناموس مردم شبها در سطل های زباله بدنبال زندگی شرافتمندانه هستند .

به شما خواهم گفت؛ فریب رفتارهای ظاهری و گزارشهای دروغین را نخورید ، اینجا آنقدر وضع بغرنج و ناامید کننده است که مردم باور کرده اند خدا از آنها برگشته است ، « به دادمان برسید» ...
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
comment
0
0
comment تهرانی چرا بداد برسد
خود باید دست همت بالا زنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار