اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
شوشان : به دنبال اقدامات زیست محیطی و به منظور احیا مجدد گونه های حیوانی منطقه و در راستای حفظ اکوسیستم اراضی غرب شوشتر سومین گروه جانواری مورد نظر شامل ۱۰ راس آهو و ۴ راس گوزن زرد ایرانی بزودی و در هفته پیش رو از مناطق حفاظت شده رامهرمز و ایلام وارد سایت حیات وحش کشت و صنعت کارون خواهند شد.
گوزن زرد ایرانی با نام علمی ((Dama mesopotamica))که اخیرا با زحمت فراوان از خطر انقراض نجات یافته است به زیستگاه اصلی خود یعنی حد فاصل شوشتر،شوش و دزفول است باز میگردد و برنامه ریزهای انجام شده در این شرکت جهت تکثیر و رها سازی تدریجی آنها در موطن تاریخی این حیوانات واقع در اراضی کنونی نیشکر و حواشی مزارع صورت گرفته است. تا به کمک و حمایت سازمان محیط زیست و پرسنل مشتاق شرکت این گونه های نادر جهانی ضمن خود بازسازی جمعیتی، اکوسیستم منطقه را به روز رسانی نماید.
خصوصیات منحصر به فرد هردو گونه مورد اشاره می تواند شوشتر را به بهشت دیگر گونه های جانوری در ایران مبدل نماید و قطعا علاوه بر کمک در تکثیر و ازدیاد گونه های در خطر انقراض، صنعت گردشگری و توریست را در شهرستان شوشتر که دارای دو شناسنامه درخشان تاریخی قبل و بعد از اسلام با ده ها آثار و ابنیه ملی و مذهبی است، فعال و پر رونق نماید.
کشت و صنعت کارون به عنوان بزرگترین واحد تولیدی شکر در ایران و خاورمیانه در کنار فعالیت های ذاتی خود، احیا حیات وحش منطقه و اقدامات زیست محیطی را از وظایف خود می داند و مدیریت این شرکت با حساسیت و دقت لازم با خرید سییتم های مدرن آنلاین سعی در حفظ  بهینه محیط زیست دارد.
پیش از این ۸ راس بزکوهی و بیست خرگوش به همین منظور وارد سایت حیات وحش کارون گردیده بود که هم اینک در شرایط بسیار خوبی نگهداری و تکثیر می شوند.
سایت مذکور نخستین مرکز نگهداری این گونه در شوشتر است که به اهتمام یک واحد تولیدی در مساحتی بالغ بر ۲۵هکتار با امکانات مورد نیازاحداث و راه اندازی شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار