اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
شوشان خرمشهر:در این جلسه چهار عضو شورا، مدیر آبفا،مدیر امور برق،شهردار خرمشهر،شهرداران مناطق ۱و۲و تعدادی از معاونین شهرداری و پیمانکاران آبفا حضور داشتند.
 ربیعی،حاتم بندری و بچاری غایبین این جلسه بودند.

در این جلسه هر کدام از رؤسا مشکلات پیش رو در زمینه بارندگی ها و پیشگیری از آسیب های احتمالی را مطرح کردند و از ادارات مرتبط خواستار رفع مشکلات شدند.
و در خصوص موضوعات ذیل
✅تیم هرس درختان در اختیار اداره برق قرار بگیرد 
 ✅شاخ و برگها بعد از هرس جمع آوری شود
✅اداره برق نقاطی که به هرس نیاز دارد شناسایی و معرفی کند
✅اداره برق مشکلات مربوط به سیم های برق را رفع و از اتصال آنها جلوگیری کند
هماهنگی های لازم به عمل آمد.

فرهاد دربندی شهردار منطقه یک محل های بحرانی منطقه را، کوتشیخ ،کوی بهروز ،طویجات و کوی کارمندان اعلام
کرد و جهت بهسازی نهرهای محرزی و فیصلیها طرحی ارائه داد و پیشنهاد کرد که به جای هزینه سالیانه لایروبی
طرح بدنه سازی انهار به عنوان یک جاذبه توریستی و گردشگری در چند فاز اجرا شود و گفت این طرح جهت دفع آبهای سطحی تاثیرگذار خواهد بود


عزیز ساعدی با بیان اینکه کارکنان آبفای خرمشهر در زمان بارندگی برای رفع مشکل حضور داشتند و همکاری کردند اعلام کرد موارد قابل ذکری وجود دارد که باید حتما جهت شفافیت و پیگیری مشکلات بازگو و بررسی شود.
ساعدی گفت :بسیاری از آب گرفتگی های شهر مربوط به آبهای سطحی نیست.
پشت پارک کوی بهروز،مشکل ریزش داریم.
کوی سوم خرداد مشکلی برای آب های سطحی نداشتیم و در ۴۸ ساعت گذشته آب در این قسمت سرازیر شد.
ورودی کوی عباره مسئله ساز نبود اما ظرف دو روز اخیر با مشکل گرفتگی آب مواجه شدیم.
ما منکر زحمات آبفا نیستیم اما بارندگی تا ۲۴ ساعت ایجاد مشکل میکند،در بارندگی های سنگین نهایتا برای دفع آبهای سطحی تا ۴۸ساعت وقت صرف خواهد شد اما مشکل ما در قسمت دفع فاضلاب است که ممکن است مربوط به بخش موتورخانه،حفاری،عدم وصل انشعابات،عدم لایروبی باشد.
۷۰درصد معضلات بوجود آمده بخاطر این بود که در تیر و مرداد ماه لایروبی انجام نشد.اگر لایروبی صورت گرفته بود ۸۰درصد این مشکلات وجود نداشت.

در مورد خیابان حافظ و بختور برنامه ریزی برای حفاری صورت گرفته است و در حال محاسبات فنی هستیم و کار را با اطمینان به تجارب اقای محمدی انجام می دهیم.
بارندگی اول بسیار شدید بود و مجموعا ۵۹میلی متر بارندگی داشتیم و در مقایسه با خیلی از شهرها با چنین بارندگی ما وضعیت نسبتا خوبی داشتیم.

فاضلاب و شهرداری یک اداره به شمار میروند و همه در کنار هم هستیم اما سهل انگاری در بعضی بخشها باعث ایجاد فشار به هر دو بخش میشود.

نقاط بحرانی ما کوی بهروز(پشت پارک کوی بهروز و روبروی دانشگاه)است و شهرداری هر کمکی در حیطه ای که قانون اجازه بدهد برای رفع این مشکل انجام خواهد داد و در این راستا تا سقف ۲۰۰میلیون تومان به آبفا برای تامین تجهیزات کمک خواهیم کرد.

ما در شرف بحران و پیک بارندگی شدید هستیم و نقاطی از شهر با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند از جمله آرش و عباره که برای حفاری این قسمتها نیز شهرداری با تامین دستگاه های مورد نیاز همکاری خواهد کرد.
ساعدی از خوری زاده و مطوری خواست قبل از هر گونه اقدام به اتفاق پرسنل آبفا از مناطق آرش و عباره بازدید به عمل آورند تا در صورت امکان طبق تعهد داده شده توسط پورجلالی برای تامین لوله ها، کار حفاری را آغاز کنند.
یکی از موارد مورد بررسی، این موضوع است که آیا در مسیر حفاری لوله کشی گاز یا فیبرنوری وجود نداشته باشد که باید از شرکت گاز و مخابرات در این خصوص استعلام گرفته شود.

در این جلسه عنوان شد که رفع مشکل مناطق پیش ساخت،پشت پارک کوی بهروز،کوی سوم خرداد و کوی معین که صرفا با معضل فاضلاب روبرو هستند با اداره ی آبفا باشد.

حفاری خیابان های حافظ و بختور را نیز شهرداری به عهده گرفت.

تیم لایروبی با هدایت محمدی کار خود را آغاز خواهد کرد و بنا به درخواست آبفا سرپرست شهرداری اعلام کرد که  تامین هزینه لایروبی فاضلاب برخی مناطق را تا سقف ۲۰۰میلیون تومان شهرداری به عهده خواهد گرفت.
در حفاری بخشهای مشترک بین آبفا و شهرداری مقرر شد زیرسازی ها به عهده ی آبفا و آسفالت با شهرداری باشد.

عزیز ساعدی گفت با توجه به اینکه این حفاری ها بیشتر مناطق شهر را درگیر خواهد کرد و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان بخصوص در زمان بارندگی خواهد شد در خواست میکنم زمان مشخص و کوتاهی  برای این کار در نظر گرفته شود.
بر همین اساس امیر سامری از پورجلالی رییس آبفا خواست با بررسی دقیق، زمان مناسب برای این حفاری ها را به اطلاع شورا برساند و در تکمیل این روند ، تصمیم گرفته شد بعد از جلسه کارگروهی متشکل از رییس آبفا،شهردار،اعضای شورا و متخصصین این امر به بررسی  مسیر حفاری بپردازند و مقرر شد رییس آبفا در زمان مشخص شده متعهد به اتمام کار شود.امیر سامری بیان کرد پیگیری و نظارت بر حسن اجرای این پروژه ها را به صورت ویژه شورا در دستور کار خود قرار خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار