اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
این چند مدت یک عالمه متن نوشته شد که اکنون خلاصه و موجز آن متن ها را در موضوع نوشتار، برای درک هرچه بیشتر مخاطب ملاحظه می فرمائید که البته، هدف منتقد، صرفا، تاثیر گذاری بر مخاطب خاص می باشد، و این نوشتار کمتر به کار مخاطب عام بر می آید.

الغرض، مخاطبین اصلی این نوشتار، احزاب سیاسی، سران قوای سه گانه و نهادهای زیر مجموعه آنهاست که بدون تردید در مورد پدیداری آمد نیوز و کارهای نادرست ضد امنیتی روح الله زم، از بابت عدم نقش پذیری آشتی پذیرشان در گذشته مقصرند و احیانا، بعضی از نزدیکان آنها، که همواره در تعارضات سیاسی نقش آتش بیار محرکه را ایفاء می کردند تا دوباره، از فضایی که  خود بوجود آوردند، در واقع دندان طمع دشمنان کشور را تیز، در جهت براندازی نظام از طریق نابودی استقلال و تمامیت ارضی و کشاندن مردم به جنگ داخلی برانگیزد.

با این توصیف، به اعتقاد نگارنده،  نکاتی روشن در پرونده ی آمد نیوز وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن نکات، بشرح زیر، به تاریکخانه هایی نوری تاباند، تا همزمان بتوان، نقدهای آسیب شناسانه ای چند را ارائه نمود.

1- اغلب کنشگر سیاسی می دانند که پدر روح الله زم، یک نیروی فرهنگی- رسانه ای اصلاح طلب بوده که  فرزندش به  تاسی از حرفه ی او، توانسته  به دنیای ژورنال راه یافته و از این رهگذر، توانسته آنچنان تبحر و توانایی لازم در کار رسانه ای تخصصی خبرپراکن سایبری را بخوبی بیاموزد تا آمد نیوز را با اشتراکی خارق العاده بالا بیاورد.
براستی چرا، این فرصت ها برای خدمت به کشور تبدیل به تهدید می شوند واقعا، تخریب رقیب سیاسی و پس زدن آن به ازای پرداخت یک چنین هزینه ای گزاف می ارزد.!؟

2- از باز کردن پرونده ی روح الله زم و کند و کاو در آرشیو سایت آمد نیوز، بعنوان یک رسانه ی بشدت پر مخاطب با قدرت خبر پراکنی خازق العاده، هرآینه کم کم دارد مشخص می شود که مشتریان داخلی و خارجی روح الله زم چه کسانی بوده اند و چه اهدافی را در سر می پروراندند، و چگونه و چرا و با چه نیتی، اخبار، اسناد و اسرار مگوی رقیبان سیاسی، تجاری و اقتصادی خود را برای، تخریب، بدنامی، افشای مجرمیت و یا تسویه ی حساب منجر به حذف آنها را، بی محابا و بدون در نظر گرفتن عواقب امنیتی کار، در اختیار آمد نیوز می گذاشتند که این مساله خود، باید مورد تدقیق علمی و آسیب شناسی های امنیتی قرار گیرد تا هزینه های کنش سیاسی دو جریان سیاسی مطرح در درون نظام، در آینده کمتر از این شود.

3- با توجه به این خبط بزرگ، تا کنون این نکته ی مهم مشخص شده که بعضی از عوامل جناح های درگیر در حوزه ی سیاست، هیچکدام، بدلایلی که خود تغذیه کننده اخبار آمد نیوز بودند بدرستی نمی توانند که از آوار خیانت پرونده ی روح الله زم، چماقی برای کوبیدن همدیگر بتراشند .

4 - قوه قضاییه و ضابطین امنیتی آن، باید به این معنای ظریف توجه کنند که بهتر و خردمندانه تر این است که توجیهات منطقی عملیات امنیتی موفق  خودرا، قبل از شروع  خلق نمایند تا در مقابل انبوه پرسشگری های منتقدین تیز بین و شیطنت تبلیغاتی مخالفان و معاندین داخلی و خارجی، بتوانند برتری قدرت پاسخگویی خود را به رخ آنها بکشانند. 

نتیجه گیری :
الف : همانطوری که همگان می دانند، عنان افکار عمومی در فضای مجازی در دست دولت و نظام سیاسی نیست و اما این دلیلی نمی شود که دولت و نظام سیاسی، در این خصوص از پیش باخته در صحنه حضور یابند و در خلق توجیهات منطقی خود کم کاری نمایند، پس شایسته است، از قبل در خلق این مکانیزم  بواسطه کارگروه های تخصصی - امنیتی خود کوشا باشند.

ب : اراده ی مرجع رسیدگی به جرم (قوه قضاییه) در مدیریت این گونه موارد سیاسی مخرب، باید مبتنی بر اشراف کامل اقداماتی باشد که توسط ضابطین امنیتی خود طراحی شده اند.

به خاطر این که نهایتا،  مجرمی چون روح الله زم باید در دادگاه حضور یابد و اینجاست که تناقضات و پراکنده گویی های احتمالی وی در این پرونده موجب وهن آن همه تلاش های برجسته می گردد که آن بزرگواران تدارک دیدند.

ج : کار ضابطین امنیتی در این پرونده بر اساس نتایج پیروزمندانه ی آن، زمانی کارآمدتر جلوه می نماید که پیوست های فرهنگی و تخصصی آن اقدامات امنیتی، فراتر از دستاوردهایی عملیاتی آن، در جامعه، تولید سرمایه ی اجتماعی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار