اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر از رشد 3 برابری کشت و برداشت شلتوک در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
ایرج بادپیما روز دوشنبه به شوشان گفت: در کشت تابستانه امسال 34 هزار هکتار شلتوک در شوشتر کاشته شده و نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر افزایش داشته ایم.

وی افزود: استان خوزستان 12 و نیم درصد از برنج کشور را تولید می کند و یکی از قطب های مهم این محصول است. شهرستان شوشتر نیز سهم بالایی از این مقدار داشته و به صورت های نشاءکاری، خشکه کاری و معمولی به کشت این محصول می پردازد.

وی ادامه داد: برای موضوع صادرات شلتوک در هر شهرستان کارگروهی با ریاست فرماندار تشکیل می شود و بررسی های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری پرونده های کشاورزان خسارت دیده سیل در این شهرستان اظهار داشت: 2 هزار و 750 پرونده در این مسئله تشکیل شد که 2 هزار و 450 پرونده مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و خسارت خود را دریافت کردند.

وی افزود: تنها 300 پرونده باقی مانده که به علت کم بودن زمان ثبت در سامانه، موفق به این اقدام نشدیم، اما انشاءالله پس از فعال شدن سامانه ثبت، پرونده های دیگر را تکمیل و به ثبت خواهیم رساند.

بادپیما گفت: مبلغ 27 میلیارد و 500 میلیون برای این منظور تخصیص داده شد که از طریق بانک های عامل در حال انجام است.

لازم به ذکر است، یکی از محصولاتی که در شهرستان شوشتر به عنوان قطب تولید شناخته می شود، برنج عنبربو بوده و دارای معروفیت ویژه ای است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار