اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از برگزاری برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» در مراکز کانون استان خبر داد.

وحید کیانی با بیان این‌که برنامه‌های هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه در ۵۴ مرکز ثابت و شش مرکز سیار کانون در شهرها و روستاهای مختلف استان آغاز خواهد شد، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام از سوی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی تدارک دیده شده است و اجرا خواهد شد.

وی پیرامون برخی از برنامه‌های کانون در این هفته توضیح داد: تقدیر از اعضای فعال کتاب‌خوان کانون، جشن کتاب در مناطق کم برخوردار و روستاها، زنگ کتاب‌خوانی در مرکز کانون و مدارس، کارگاه کتاب سازی، ایستگاه ادبی دل نوشته‌ها، مسابقه کتاب‌خوانی، کارگاه نقاشی، بلند خوانی کتاب، ایستگاه خوشنویسی، نمایشگاه کتاب، مسابقه نمایش‌نامه خوانی، اجرای بازی معرفی کتاب و کارگاه ساخت صورتک‌های نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، از جمله برنامه‌های کانون در هفته کتاب است.

کیانی یکی دیگر از برنامه‌های مراکز کانون را معرفی نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانان برشمرد و اضافه کرد: در مراکز کانون نشست با نویسندگان استانی، رونمایی از کتاب‌های جدید، برگزاری انجمن‌های ادبی و نمایش فیلم‌های ساخته شده بر اساس کتاب‌های کودک و نوجوان (یک فیلم، یک کتاب) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، وی در ادامه به برگزاری ویژه‌برنامه تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده در مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی کشوری و استانی در تاریخ ۲۶ آبان ماه اشاره کرد و افزود: در این ویژه‌برنامه همچنین از کارشناسان و مربیانِ نویسنده کانون استان خوزستان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزاری کارگاه نقد و بررسی کتاب، کارگاه روش‌های صحیح مطالعه برای اعضا، کارگاه آموزشی چگونه فرزندان‌مان را به کتاب‌خوانی تشویق کنیم ویژه‌ی مربیان و مادران را دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد و گفت: برنامه‌های کانون در شهرهای مختلف استان با همکاری فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به‌ویژه برنامه‌های مراکز سیار کانون اشاره کرد و یادآور شد: شش کتابخانه سیار کانون در استان خوزستان در ایام هفته کتاب در قالب طرح امداد فرهنگی به روستاها و مناطق کم برخوردار شهرها سفر خواهند کرد و ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کتاب به دانش آموزان روستایی کتاب و سرگرمی‌های سازنده اهدا می‌کنند.

«کتاب و پایتخت کتاب ایران»، «کتابخانه، کانون فرهنگی محله»، «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار»، «وقف کتاب، ترویج کتاب‌خوانی»، «مدرسه کتاب محور»، «دانش‌آموز کتاب‌خوان»، «کودک، کتاب، آینده»، «کتاب مبنای تمدن»، «کتاب، رسانه و فضای مجازی» و «کتاب‌فروشی، پاتوق فرهنگی» عناوین روزهای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است که از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار