اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
کم و بیش امروزه، همگان می دانند، که آبفای خوزستان درگیر معضلاتی چند است، که موجب سرباز کردن شکاف های موجود بحران های اخیر زیست محیطی در استان گشته، به گونه ای که کم کم، صدای امامان جمعه، فرمانداران، نخبگان و منتقدین فساد ستیز را در آورده، اما هنوز جای امیدواری باقی است که مدیریت جوان آن سازمان، با توجه به حجم مشکلات تلمبار شده، می بینیم که انصافا، بسیار پرشور و فعال ظاهر می شود.

به هرحال این فعالیت ها، بدون تردید به تنهایی نمی توانند جوابگوی حل بحران های زیست محیطی و بهداشتی ناشی از مشکلات مذکور شود.

بنابراین، صاحب این نوشتار بدون متهم کردن کسی و یا نهادی، راهکارهایی چند بشرح زیر، برای بهبود و اصلاح کار پیشنهاد می نماید.

1- سازمان بازرسی و سایر نیروهای نظارتی، باید تدابیر پیشگیرانه خود را نسبت به مبارزه بی امان با فساد و تخلفات احتمالی که ممکن است در حوزه ی فعالیت های آبفای خوزستان وجود و یا اتفاق بیفتد، بدون تعلل تشدید بخشند.

2- استاندار خوزستان و معاونت برنامه و بودجه باید نسبت به تامین اعتبارات متناسب با حجم کار در آن سازمان، از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نفرمایند. 

3- وزارت نیرو نباید نسبت به حل مشکلات آبفای خوزستان بی تفاوت و غیر مسوولانه عمل کند.

4- مدیریت جوان نباید به دست اندرکاران، متخصصین و مشاورینی که در تجربه ی  ناکارآمدی گذشته ی آبفای خوزستان دخیل بودند، مجال عرض اندام مجدد بدهد و از وجود نیروی انسانی ماهر، متخصص، پاکدست و شایسته ای که تاکنون، در آن سازمان مهجور مانده اند، نیز مغفول بماند .

5- جلوگیری از انجام کلان پروژه های هزینه بر که عملا خروجی آنها، کاستن میزان آلایندگی و تامین بهداشت عمومی قابل ملاحظه ای را در بر ندارند.

6- برطرف کردن ضعف اپراتوری در معاونت بهره برداری و چابکسازی نیروهایی که فاقد آموزش های تخصصی هستند.

7- انحصار زدایی تخصص از معاونت فنی سازمان و توجه ی ویژه به طرح های ابتکاری که در واقع در کاهش هزینه های آن سازمان تاثیر می گذارد.

8- اصلاح ساختارهای مالی- اداری و هوشمند سازی آنها، متناسب با شرح ماموریت هایی که جوابگوی حل بحران های موجود باشند.

9- تقویت و بازسازی نظارت های داخلی در عدم پدیداری فسادی که ناشی از امور قراردادی و بازرگانی هستند.

نتیجه گیری ؛
مدیریت جوان سازمان آبفای خوزستان از نظرات سایر نخبگان متخصص استانی و راهکارهایی که منتقدین ضد جریان فساد ارائه می دهند، به هیچوجه نباید خود را محروم سازد چون امروزه، همه ی امور سازمان تحت امر ایشان، در ویترین شیشه ای جامعه خوزستانی قابل رصد می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار