اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
خانم پروانه سلحشوری، یک بانوی نجیب، مسلمان و باسواد، از خانواده ی دفاع مقدس، بشدت وطنپرست و همچنین طرفدار انقلاب اسلامی است و از جمله اصلاح طلبان درون نظام است که همواره غمخوار،  یار و مددکار مردم است، لذا نباید امروز به دلایلی چند، که حتی ممکن است خیلی ها از آنها، مورد قبول ما نباشد، ایشان به این مرحله از زندگی سیاسی خود برسد که نومیدانه از فعالیت های اجتماعی کنار بکشد.

بدون تردید به این نکته باید توجه داشت که دکتر خانم سلحشوری یک جامعه شناس مسلمانی است که متعلق به ساختارهای گذشته نیست و در نتیجه، می بینیم بعنوان نسلی تجددخواه مرتب با انقلابیون سنت گرا، در فاز درگیری و اختلافات سیاسی - اجتماعی مشخصی ورود می کند.

البته، این گونه موارد امری طبیعی و کاملا غیرقابل کتمان است یعنی، ممکن است، افراد خیلی زاویه دار تری نسبت به خانم سلحشوری در مجالس بعدی ظهور کنند، پس لذا، انصراف خانم پروانه سلحشوری نمی تواند زیبنده ی نظام، جریان اصلاح طلب، کشور و نیز خود او باشد.

زیرا، صاحب این نوشتار، بنا به دلایلی،  که خود ایشان در بیاناتی چند از مصاحبه های گوناگونانی که با خبرگزاری ها برشمرده، نمی تواند به این باور برسد، که چنین اراده ای از سوی سلحشوری، برای تشدید و ازدیاد نومیدیش از ادامه ی خدمت، قانع کننده باشند.

1- مگر شورای نگهبان نمی دانست که خانم سلحشوری، دارای یک سری گرایشات خاص سیاسی است ولی بدلیل شناخت نظارتی و مصلحت کار خود، به هر طریق، پرونده ی وی را مهمور به مهر تائید صلاحیت نمود.این بدان معنی است که خانم سلحشوری، با وجود نظارت استصوابی جواز ورود به مجلس خود را اخذ نمود. 

2- خانم سلحشوری می گوید؛ با این که می دانم تائید صلاحیت می شوم ولی بخاطر وجود نظارت استصوابی و جهت همراهی با مخالفان، مجددا، نامزد انتخابات نمی شوم و اتفاقا، در اینجاست که چند سوال اساسی پیش رو ما می آید که بایستی خانم سلحشوری  پاسخ مناسبی برای آنها داشته  باشد. 

الف : نظارت استصوابی یک محل چالش جدیدی نبوده و نیست که امروز هزینه های مخالفت با آن را، نسل جدید اصلاح طلبی، یعنی؛ افرادی چون سلحشوری بخواهند بپردازند.

ب : این موضع جدید سلحشوری نمی تواند یک مطالبه ی جناحی باشد، یعنی همان جناحی که  او را در لیست خود قرار داده، و رای او را جمع کرده است که در نتیجه این موضع گیری جدید از سوی سلحشوری، کاملا شخصی برآورد می گردد.

ج : با علم و آگاهی به مطالب فوق الذکر، بدیهی است که موضعگیری جدید خانم سلحشوری  هیچ دخل سیاسی برای اصلاح طلبان در بر نداشته، چون به هرحال جناح متبوع وی، در نبود ایشان و ایضا، با وجود نظارت استصوابی دوباره در انتخابات مجلس یازدهم شرکت می نمایند و لیست واحدی را، نیز اعلام خواهند کرد. 

3- خانم سلحشوری نماینده فراکسیون لیست امید است و این فراکسیون متشکل از تمام طیف های اصلاح طلبی بوده و رای او نتیجه تلاش جناح خاصی است ولی امروز متاسفانه، در سخنان ایشان خبری از مواضع جمعی و جناحی دیده نمی شود و سیگنال های سیاسی در گفتمان ایشان در واقع دغدغه مندی شخصی و نهایتا، دغدغه ورزی های طیفی است، هرچند ملی و مردمی بیان می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار