اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد:
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به برنامه این شرکت برای جمع آوری گازهای مشعل تصریح کرد: با دستور مقام عالی وزارت نفت و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، 2 قرارداد جمع آوری گازهای مشعل با شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی مارون به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار طی سال گذشته امضا شد.


شوشان: مهندس احمد محمدی افزود: بر اساس این قراردادها 90 درصد گازهای مشعل که ارزش افزوده بالایی برای کشور دارند در بازه زمانی کمتر از ۳ سال جمع‌آوری می شود كه هم اكنون  اين قرارداد ها وارد فاز اجرایی  شده اند.

وی با بیان این که پيشتر بخش عمده گازهاي مشعل در اطراف كلانشهر اهواز مديريت شده بود ادامه داد: با اجرای طرح جمع آوري گازهاي همراه، تقریبا تمام مشعل های واقع در محدوده شرق، مرکز و شمال استان خوزستان و بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خاموش خواهند شد.

مهندس محمدي با اشاره به اینکه بر اساس اولویت ­بندی، قرار است مشعل­ها یک به یک خاموش شوند، افزود: گازهای جمع ­آوری شده به مقاصد پتروشیمی و کارخانه­ های گاز و گاز مایع ارسال خواهد شد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده،  ره­آورد محيط زيستي به همراه دارد و در بهبود كيفيت هواي مناطق پیراموني تأسيسات تأثير بسزايي خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با تاکید وزیر محترم نفت ،در این طرح حداکثر دقت و توجه به کار گرفته شده تا از توان و ظرفیت نیروهای بومی و تجهیزات ساخت داخل و پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به اقدامات این شرکت در يكسال اخير جهت ارتقاي سطح كيفي هوا در محدوده شهر اهواز اشاره کرد و توضیح داد: سال‌ گذشته پروژه مشعل بدون دود در واحد بهره برداری شماره 3 اهواز اجرا شد و ماه گذشته با تلاش همکاران بخشهای مختلف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب  به دانش بومی ساخت مشعل های بلند بدون دود دست پیدا کرده و پروژه مشابهي در واحد بهره برداری اهواز ۲ به اجرا رفت که  تاثیر قابل توجهی در بهبود كيفيت هواي شهر اهواز ، داشته است.

وی افزود: همچنین هم اكنون برای عملیات حفاری در اطراف شهرها و روستاها از دکل‌های مجهز به مدیریت پسماند استفاده می شود تا آلودگی خاك نيز به حداقل ممکن برسد.

مهندس محمدی اضافه کرد: در تمام عملیات حفاری و زنده سازی چاه ها، از دستگاه های فراورش سیار نفت(MOT, MOS)  استفاده می شود تا از سوزاندن نفت خام در محیط جلوگیری به عمل آید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار