اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
شوشان -  علی عبدالخانی :
جلیس در لغت به معنای معاشر، همدم، همنشین، مصاحب و محشور بکار رفته است. علی ع در رابطه با همنشین می گوید: " با اهل علم و خرد همنشین باش تا علمت زیاد، ادبت نیکو و نفس تو پاکیزه شود. از انها فراوان سئوال کن تا اگر نا آگاه باشی به دانایی برسی و اگر دانا باشی بر دانشت افزوده شود ".

انتخابات مجلس در پیش است و از این به بعد با انواع گزافه گوییها و قول و قرارهای ناشدنی و تعریف و تمجیدهای پوچ و مصلحتی و تلاش برای پوشاندن گذشته ی حرفه ای اشخاص از جانب کاندیداها و موتورهای تبلیغاتیشان مواجه می شویم.

در نوشته های سابق گفتیم که یکی از راه های اطلاع از راست و دروغ گفتنهای این روزها رجوع به گذشته ی اشخاص است. اگر چنین کاری سخت است یا امکان پرس و جو در این زمینه نامقدور باشد راه آسانتر دیگری وجود دارد که به نظر نویسنده ی این سطور، این راه می تواند کمک بسیار زیادی در شناخت یک نامزد انتخاباتی و تصمیم گیری در خصوص اهلیت و اعتماد به آن داشته باشد.
▫بدون شک هر کاندیدا سابق بر نامزدی بویژه در مرحله ی پس از نامزدی برای مجلس اشخاص زیادی را بعنوان جلیس، همراه، مبلغ و همفکر به دور خود جمع می کند که بررسی اجمالی (وکلی) وضعیت فقط تعدادی از آنها می تواند به بخش مهمی از حقایق مربوط به آن کمک کند.

در رابطه‌ با نمایندگان فعلی و سابق نیز همین قاعده جواب می دهد و در فرض وجود جلیسان و همراهان منفعت جو و فرصت طلب، تفاوت انها با مجموعه های جدید در این است که حلقه یا حلقه های پیرامون فعلیان و قبلیان منافع خود را سابق بر این اخذ کرده و تلاششان برای استمرار کام جوییهای گذشته است اما جلیسان و حلقه های پیرامون نامزدهای جدید ( چنانچه در فرض فرصت طلبی قرار بگیرند ) ناظر به آینده یا در ضمن تبلیغات انتخاباتی است.

بنابراین اگر اطلاع از گذشته ی عملکردی یک نامزد به هر دلیل مقدور نباشد حتما او را از طریق درجه ی شخصیت و سوابق اخلاقی - اجتماعی جلیسان و مبلغانش شناسایی کنید.

مواظب باشید تحت تاثیر موجهای روانی - تبلیغاتی کاذب که با پول فراوان راه اندازی می شوند و در سایه ی آنها معایب فراوان اشخاص خاص به محاسن تبدیل می شود، قرار نگیرید. باید حساس بود و با حساسیت و احساس مسئولیت فرایند منتهی به روز انتخابات و نتایج پس از آن را دنبال کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار