اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
شوشان - دکتر حسن دادخواه / عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز :
جلیل مقدس، از دانش آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز (جندی شاپور سابق) است. در دوران دانشجویی، نام ایشان یادآور یک دانشجوی مهربان و مسئولیت شناس بود که در قبال وضعیت آن روز جامعه و نسل جوان، حساس بود و از هیچ کوششی کوتاهی نمی کرد.
با هجوم ارتش صدامی به خرمشهر و دیگر شهرهای ایران، او و جوانان جان بر کف خرمشهر، همپا با نیروهای نظامی و سپاه پاسداران، در سراسر مدت دفاع از خرمشهر و تا آخرین روزهای مقاومت آن، جانانه و در شرایطی بسیار دشوار، لباس رزم پوشیدند و صحنه هایی از دینداری و وطن دوستی و انقلابی گری را به نمایش گذاشتند. 
در این نبرد نابرابر و در کنار به خاک و خون کشیده شدن دوستان، تن و جسم جلیل مقدس نیز آماج صدمات و جراحت ها شد.
جلیل مقدس، با تک تک نخستین شهیدان مقاومت خرمشهر،  زیست و بعدها زندگی نامه و رشادت های آنان را به قلم کشید و راوی از خودگذشتگی آن نام آوران گردید. 
پس از پایان جنگ و دفاع نابرابر از میهن سرافراز، جلیل مقدس به آموزش و پرورش رفت و به رغم نامهربانی های اداری همچنان با پای مردی و فراتر از یک دبیر زبان انگلیسی، به هدایت نسل جوان پرداخت. نویسنده این یادداشت، استادانی در دانشگاه را می شناسم که به عنوان دانش آموزان جلیل مقدس، از تاثیرات معنوی و نقش او در زندگانی خویش می گویند.
اخیرا شنیدم که این معلم زخم خورده از جنگ و تنگ نظری های اداری، در پی سال ها کوشش برای نقش آفرینی دیگر در عرصه وطن دوستی و دشمن ستیزی و خدمت به مردم مهربان ایران و شهروندان محل سکونت خود، اقدام به تاسیس و راه اندازی تشکیلاتی جهت بازیافت پسماندها و تبدیل آن به کالای مفید و سودآور نموده است و خدمت بزرگ و موثری را به طبیعت و محیط زیست زیبای ایران و شهر خویش آغاز نموده و موفقیت های را بدست آورده است.
به گزاف نیست اگر بگویم ایستادگی در برابر دشمنی بیرونی که در سر سودای فتح ایران را داشت و جلوگیری از دفن ایران توسط پسماند های کثیف، با هم برابری می کنند.
جلیل مقدس امروز همان جلیل مقدس دیروز است. دیروز را جلیل گرداند و امروز را مقدس نمود.
کوشش و رادمردی و بخشندکی و دستگیری ایشان از نیازمندان را ارج می نهیم و به احترام ایشان از جا برمی خیزیم تا روزهای آموزگاری وی دوباره در خاطراتمان زنده گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار