اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان سال مالی پروژه های بهسازی جاده‌های آسیب دیده از سیل به اتمام می‌رسند.

شوشان: غلامعباس بهرامی‌نیا پیش از ظهر امروز در در نشست خبری که به مناسب هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:گستردگی حوزه راهداری و حمل و نقل به شکلی است که هر کاری در این حوزه بازخوردهای لحظه ای به دنبال دارد.در یک سالی که گذشت بخش حمل و نقل به صورت جدی درگیر یک سری از موضوعات بود و در بخش راهداری در سال گذشته با وجود سیلی که آمد شاهد خسارات فراوانی بودیم.

وی افزود: در حوزه راه‌ها و راهداری خسارات سیل در حدود 852 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای گفت: اکنون پروژه‌های سیل به عنوان اولویت‌های اصلی کار ما در حال انجام هستند و پروژه‌ها در قالب 70 طرح تعریف شده که در حال انجام این طرح‌ها هستیم و در این زمینه بیشترین مشکلات در حوزه راه‌های روستایی بوده است و اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان سال جاری پروژه های سیل به اتمام می‌رسند.

وی ادامه داد: در حین سیل اقدامات بسیاری انجام شد. حدود 453 دستگاه درگیر سیل بودند و حدودا در یک بازه زمانی یک ماهه درگیر سیل خوزستان بودیم و در این زمینه از 7 استان معین دیگر نیز کمک گرفتیم.

بهرامی‌نیا با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و بارش برف، عنوان کرد:سالانه ما کار رسیدگی به جاده‌های برف‌خیز را با انجام عملیات برف‌روبی داریم که امسال نیز آمادگی کامل داریم تا امور مقتضی را انجام دهیم و غالبا در ۲ شهرستان در شمال خوزستان و مناطقی مانند تاراز این اقدامات نیاز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های مهم کاری ما در طول سال، آماده سازی جاده‌های منتهی به ۲ پایانه مرزی شملچه و چزابه جهت سهولت تردد زائران در ایام اربعین است که امسال نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

بهرامی‌نیا گفت: از جمله این اقدامات تکمیل محوطه سازی پایانه مررزی چذابه تکمیل شده است تا بتوانیم بهتر به زائران خدمت رسانی کنیم. در مرز شلمچه نیز با توجه به اینکه در این مرز بیشترین تردد را پس از مرز مهران داریم،  24 گیت رفت و برگشت به گیت های این مرز افزوده شد تا مشکلی در خصوص تردد زائدان نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: در خصوص مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز باید بگویم ۵ پروژه مجتمع خدمات رفاهی را آماده افتتاح داریم که مجموع این مجتمع‌ها را به ۴۸ مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان خواهد رساند. البته قبول دارم برخی از مجتمع‌های رفاهی موجود نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیستند که تلاش می‌کنیم با نظارت بیشتر وضعیت آن‌ها را بهبود ببخشیم.


وی افزود: با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان، ۳ پاسگاه پلیس راه جدید ایجاد کردیم و ۵ پاسگاه جدید نیز مصوب شده که ۲ پاسگاه جدید و ۳ مورد نوسازی پاسگاه‌های فرسوده است.

بهرامی‌نیا اظهار داشت: ۱۰۴ دوربین پایش ترافیک داریم که تا پایان سال می‌خواهیم به ۱۱۰ عدد برسانیم.

تعداد دوربین ثبت تخلفات نیز در حال حاضر ۳۱ دوربین است و برنامه داریم تا پایان سال به ۷۵ عدد و تا اردیبهشت سال آینده ۹۴ عدد خواهد شد.

وی ادامه داد: دوربین‌های ثبت تخلفات ما هم اینگونه هستند که هم سرعت لحظه‌ای و هم سرعت متوسط را محاسبه می‌کند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم ما در سال جاری، حمل و نقل کالاهای اساسی بوده است؛ مقدار زیادی کالای اساسی از طریق بندرامام وارد استان شد که بسیار مهم بود که بتوانیم این کالاها را به موقع حمل کنیم.

در ۸ ماهه گذشته حدود ۱۰ میلیون تن کالای اساسی را انتقال دادیم که ۲۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

بهرامی‌نیا در خصوص بحث بیمه رانندگان نیز گفت: در مرحله اول حدود 600 هزار راننده با همسرانشان بیمه تکمیلی شدند و اکنون شرایط فراهم شده تا اعضای خانواده آن ها نیز بیمه تکمیلی شوند و این دغدغه رانندگان نیز در حال برطرف شدن است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار