اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
گفت و گوی شوشان با سید احمد آوایی :
ما به نمایندگانی نیاز داریم که سلامت نفس داشته باشند، نمایندگانی که مدیران ناکارآمد و بعضا فاسد را ...
شوشان : جناب آقای سید احمد آوایی، بسیار خوشحالیم که در خدمت شما هستیم.
- خیلی متشکرم. در خدمت شما هستم.

اگر اجازه بدهید، صحبت مان را با سوال در مورد دلایل حضور مجدد شما در صحنه انتخابات شروع کنیم. چه شد که مجددا وارد این عرصه شدید؟
- حقیقت این است که در این دوره از انتخابات به هیچ وجه قصد حضور نداشتم. اما دو مسئله بنده را واداشت تا علیرغم میل باطنی خود و خانواده ام، وارد این عرصه شوم. 
دلیل اول : درخواست و فشار بسیاری از مردم و دلسوزان سرنوشت دزفول به اینجانب 
و دلیل دوم مشاهده اوضاع مدیریت شهرستان دزفول و سرخوردگی مردم از عدم دفاع از حقوق اولیه آنها. احساس کردم که مردم دزفول در برابر هجمه های بدخواهان، بی پناه مانده اند و نتوانستم عافیت طلب باشم.

به نظر شما در گام دوم انقلاب جایگاه مجلس شورای اسلامی چگونه باید باشد؟
- بنده معتقدم که طبق فرموده حضرت امام در گام دوم انقلاب نیازمند مجلسی هستیم که حقیقتاً در راس امور باشد. ما به نمایندگانی نیاز داریم که سلامت نفس داشته باشند، نمایندگانی که مدیران ناکارآمد و بعضا فاسد را به دولت ها تحمیل نکنند، نمایندگانی که مدیر پرور باشند نه مرید پرور چنین نمایندگانی می توانند عصاره فضائل ملت باشند و از دل چنین مجلسی است که یک دولت کارآمد متولد خواهد شد.

با توجه به سوابق حضرتعالی در مبارزه علیه اسرائیل در سوریه و لبنان، دیدگاه شما راجع به وضعیت و چشم انداز آینده منطقه چگونه است؟
- دشمنان ما و در راس آن آمریکا به دنبال ایجاد یک خاورمیانه جدید با محوریت اسرائیل بودند. امروز به لطف خدا خاورمیانه جدیدی با محوریت مقاومت و در راس آن ایران شکل گرفته است. به یاد دارم زمانی در دوران جمال عبدالناصر انسجامی علیه اسرائیل حول محور قومیت گرایی عربی شکل گرفته بود، اما نتوانستند یک وجب از خاک خود را از اسرائیل پس بگیرند. حال آنکه حزب الله لبنان با اتکا به اسلام و به نام امام حسین (ع) توانست خاک لبنان را به طور کامل از رژیم صهیونیستی پس بگیرد. وضعیت فعلی منطقه شکستی برای آمریکا، اسرائیل و مرتجعین منطقه است و در پایان باید تاکید کنم که ما نجات کشور و منطقه از چنگال تکفیری ها را مدیون خون شهدا و بالاخص شهدای مدافع حرم هستیم.

بعضی از منتقدین شما نسبت به رویکرد حضرتعالی در مورد اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 شبهاتی دارند رویکرد شما در این زمینه چگونه بود؟
- همانطور که بارها گفته ام، هرگز موافق هرج و مرج و ایجاد آشوب در کشور نبوده و نیستم و معتقدم که کاندیداها یی که نسبت به نتیجه انتخابات معترض بودند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید از طرق قانونی مسئله را پیگیری می کردند و از درگیر کردن مردم و آوردن آنها به کف خیابان ممانعت می نمودند. کما اینکه ادامه این روند اشتباه باعث شد تا سوء استفاده کنندگان و دشمنان ملت، با سوار شدن بر این موج، امنیت کشور را به خطر بیندازند. آن زمان بنده عضو کمیسیون امنیت ملی بودم و گاهی اوقات گزارشاتی مبنی بر برخورد خلاف شرع و قانون با برخی از دستگیر شدگانی که اشتباها وارد زندان شده بودند به ما می رسید، لذا بنده در یک نطق پیش از دستور، به برخی از مواد قانون اساسی اشاره کرده و خواهان دقت در رسیدگی شدم که مبادا در اثر سهل انگاری، به عده ای ظلم  شده و منجر به بدبینی به نظام و مسئولین عالی رتبه آن شود.

موضوع دیگری هست که بخواهید با مردم شهرستان دزفول در میان بگذارید؟
- خدمت شما و مردم شریف دزفول عرض می کنم که طبق سنت الهی « إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند. سرنوشت مردم دزفول به دست خودشان است و لذا من از همه مردم فارغ از هر گرایش و سلیقه ای درخواست می کنم که نسبت به آینده و سرنوشت دزفول خود را مسئول بدانند و بی تفاوت نباشند و انشاالله با مشارکت حداکثری آینده دزفول را رقم بزنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار