اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
شوشان - دکتر ولی الله شجاعپوریان :
استان خوزستان با بیش از 64 هزار کیلومتر مربع مساحت و دارا بودن زمین‌های حاصلخیز، تنوع فرهنگی و قومی، ذخایر عظیم نفت و گاز، جلگه‌های قابل کشت، اماکن دینی و تاریخی، وضعیت خاص ژئوپلیتیک، و از همه مهم‌ترین نیروی انسانی مستعد، پرتلاش و خونگرم و به ویژه میهن‌‌دوست که 8سال خالصانه از آب و خاک ایران دفاع کردند، شایسته حکمرانی مطلوب و رفاه، معیشت و توسعه بیشتراست.

اما پرسش اینجاست که چرا خوزستان با این همه ویژگی، امروزه به پرچالش‌ترین استان کشور تبدیل شده است: در فصل تابستان بحران ریزگردها نفس مردم را بند می‌آورد و در زمستان، باران که برای همه جا رحمت و خیر است، مایه سختی و نکبت برای مردم خوزستان می‌شود. متاسفانه امروز غفلت از معضلات و مشکلات عدیده این استان و یاس مردم از مسئولان به جایی رسیده است که خوزستان به یکی از کانون‌های عضوگیری معاندان نظام تبدیل شده است؟ چرا در حوادث آبان ماه امسال، استان خوزستان یکی از 5 استان درگیر و پرحاشیه کشور بود و بی‌تدبیری‌ها باعث تحمیل هزینه‌های فراوانی به مردم خوزستان شد؟ شوربختانه در سال‌های گذشته به دلیل فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی حاکم بر این استان که نتیجه ناکارآمدی و عدم برنامه‌ریزی صحیح مسئولان برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های این استان است، زمینه برای نفوذ و سرمایه‌گذاری دشمنان کشور رو به افزایش گذاشته و به‌ویژه در مناطق فقیرنشین و حاشیه‌نشین استان که روزبه‌روز در حال گسترش است، حضور نیروهای آموزش‌دیده دشمن مشهود است. اما سوال جدی این است که زمینه‌های پذیرش این نیروها در استان چیست؟ چرا مردمی که 8 سال بی‌هیچ چشمداشتی در راه دفاع از میهن‌شان، از جان و مال خود گذشتند، این روزها به ابزاری برای دشمن تبدیل شده‌اند؟
متاسفانه خوزستان به عنوان بهشت ظرفیت‌های توسعه، در سه دهه اخیر و به‌ویژه دوران پساجنگ مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است. شهرهای مختلف استان که در دوران پیش از انقلاب به دلیل موهبت نفت در جذب امکانات و داشتن رفاه در کل کشور زبانزد بودند، امروز به شهرهایی فاقد ساده‌ترین و بدیهی‌ترین امکانات معیشتی، بهداشتی و اشتغال تبدیل شده‌اند. نرخ بیکاری در استان باعث مهاجرت‌های گسترده و گسترش فقر و حاشیه‌نشینی شده است. فرصت‌های اقتصادی و حتی سیاسی در اختیار افراد غیربومی و فاقد صلاحیت قرار گرفته و در چنین فضایی نیروهای معاند و دشمن، بسیار زیرکانه وارد عرصه شده‌اند و به شکاف میان مردم و حاکمیت دامن می‌زنند.

استان خوزستان قلب اقتصادی ایران است و چنین استانی، نه یک تهدید، بلکه فرصتی برای کل کشور است. امروز تشدید نگاه‌های امنیتی، قطع و وصل اینترنت و نادیده‌گرفتن مطالبات مسلم مردم خوزستان، ناسپاسی به مردمی است که بارها و در برهه‌های مختلف همراهی و برادری‌شان را به میهن و هم‌میهنانشان اثبات کرده‌اند. خوزستان این روزها توجه می‌خواهد. خوزستان مدیرانی می‌خواهد که از این همه ظرفیت عظیم در حوزه‌های مختلف برای مردمش امنیت، رفاه و اشتغال بیاورد. به یقین با افزایش سطح رفاه و بهبود وضعیت اشتغال، مردم خوزستان به نیروهای خط مقدم کشور در دفاع از ایران تبدیل خواهند شد. مردم خوزستان این روزها به دلجویی، امید، رفاه، کار و در یک کلام به توجه نیاز دارند. با صدای بلند می‌گوییم: «حال خوزستان خوب نیست، آن را دریابید».
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
comment
0
0
comment جناب شجاع پوریان
ظاهرا فراموش کرده اید این آشفتگی وسوء مدیریت فعلی حاصل لابیگری و اصرار شما وسایر هم طیفیهای شماست وگرنه مدیران باصلابت و کاربلد دراستان کم نمیباشند منتهی بنا به همان دلایل نخ نمای شماهاگزینه ای ضعیف وفاقد حداقل المانهای مدیریتی برمسند پردرامدترین استان کشور نشست و وضعیت فعلی حاصل دستپخت شماست.
ازخدابترسید...
سایت محترم شوشان شما هم اگربنا بررسالت حرفه ای خود عمل ننماید خوددانید وخدایتان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار