اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
شوشان -  زمان بابادی شوراب :
بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی و چندین دوره از انتخابات متفاوت(ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر)می گذرد.

در این سری از انتخابات، در دو مورد ریاست جمهوری و خبرگان رهبری، زنان اجازه شرکت و انتخاب شدن ندارند و در دو مورد دیگر مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا می توانند نامزد و در صورت اخذ رای لازم توسط مردم، بعنوان وکیل و نماینده آنان انتخاب گردند
ولی متاسفانه به تجربه ثابت شده در این دو مورد اخیر که منعی برای شرکت(بعنوان نامزد) ندارند نیز مورد بی مهری و کم لطفی جامعه هدف و حتی هم جنسان خود که بیش از پنجاه درصد جامعه را تشکیل می دهند قرار گرفته اند..

در انتخاباتی  که تفکرات قومی و قواعد بر آن حاکم می باشد، طبق این تفکر زنان  نمی توانند جایگاهی در دفاع از حق و حقوق جامعه داشته باشند و معمولا از رای دادن به خانم ها امتناع ورزیده و با این تفکر شانس تصدی کرسی مسئولیت را از آنان سلب می نمایند
 و هچنین در تفکرات حزبی و جناحی برخلاف دیدگاه های حزبی و اساسنامه های خود که حقوق مساوی بدون در نظر گرفتن جنسیت قائل هستند، باز هم خانم ها را با همان دیدگاه قومی نگاه کرده و شانس رای برای آنان کم متصور می باشند، به همین جهت از معرفی آنان بعنوان نامزد حزب و گروه خود امتناع کرده و میل و رغبتی نشان نمی دهند و برنده شدن را بر شایستگی و دیدگاه حزبی که مبتنی بر برابری زن و مرد می باشد، ارجح تر می دانند.
در دیدگاه های دیگر مانند صنفی و جغرافیایی بدلیل وجود پس زمینه ایی از این فرهنگ فراگیر(ناتوانی خانم ها)جایی برای این قشر ضعیفه در نظر گرفته نشده است.
واقعیت امر این است که در جامعه ما با هر بینش و تفکری از قومی گرفته تا حزبی، صنفی و منطقه ایی، خانم ها را با همان دید سنتی نگاه کرده و آنها را ضعیفه ایی بیش نمی پندارند و جایگاه آنان را در مقابل مردان، ضعیف، ناتوان و ضربه پذیر به حساب می آوردند.
در انتخابات مجلس وقتی که مجلس را در راس امور می دانستند و تصمیمات نهایی برای مملکت باید از این طریق گرفته می شد،
 مشخص گردید که ضعیفه ها نباید حضور داشته باشند و یا با حضور کمرنگ و ناچیز صورت می گرفت.
حال که مشخص شد بدلیل ضعف افراد منتخب،  مجلس  در راس امور نبود ه وجایگاهش را از دست داده،  بنظر می رسد بهتر است  این دوره انتخاب جنسیتی خود را تغییر داده و از ضعیفه هایی که جمع ناچیز آنان از نمایندگان مرد ادواره گذشته قویتر حضور داشته اند، برای گرم کردن صندلی و فضای مجلس استفاده شود‌.
شاید با این نوع انتخاب زنان بتوانند نقش موثرتری از مردان در مجلس از خود نشان داده و باتوجه به اینکه تاکنون در کلیه ادوار تجربه شده که مردها نتوانستند در لحظات بحرانی و حساس کار مثبت و قابل قبولی انجام دهند، 
این دوره با رای دادن به خانم ها و تشکیل اکثریت آنها در مجلس شورای اسلامی، میدان به آنان واگذار شود تا شاید این ضعیفه ها بهتر از مردان بتوانند آن را اداره کرده و جایگاه فعلی مجلس ارتقاء و به تثبیت(که در راس امور است)برسانند.
نهایت اگر این ضعیفه ها نتوانستند کاری انجام دهند جامعه رای دهنده هم چیزی از دست نخواهد داد.
چندین دوره مجلس مردانه دستاورد قابل قبولی برای مردم نداشته، بنظر می رسد یک دوره هم مجلس زنانه برگزار شود شاید مفید واقع گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار