اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
شوشان خرمشهر:در این جلسه ابتدا معاون برنامه ریزی فرمانداری از رؤسای ادارات ،خواست که گزارشی از میزان ثبت عملکرد در سامانه رصد را ارائه دهند.(سامانه رصد مخصوص ثبت تعهدات ایجاد فرصت های شغلی ادارات و میزان اجرایی شدن و عمل به این تعهدات میباشد).
بررسی ثبت درخواست ها در سامانه کارا، کارگروه رفع موانع تولید
 همچنین طرح‌های مشاغل روستایی، خوداشتغالی، توانمندسازی و بنگاه‌های زودبازده از جمله موارد طرح شده در این جلسه بود.

بعد از معرفی حمید ظریف خسرجی به عنوان سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خرمشهر،وی آماری از ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان ارائه داد.

ظریف گفت: ۲۳ طرح در خصوص مشاغل خانگی با اختصاص ۴۵ میلیون تومان تسهیلات به واجدین شرایط ،مصوب شده است.

وی از ایجاد ۵۳۷ فرصت شغلی در این شهرستان خبر داد که بیشترین سهم را در این زمینه اداره بندر،کمیته امداد،اداره فنی و حرفه ای،صندوق کارآفرین و راه و شهرسازی داشته اند.

ریاست بانک ملی مرکزی خرمشهر نیز در زمینه ی ایجاد فرصت های شغلی گفت: تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال به ۱۸ واحد صنعتی تخصیص داده شد.

فرماندار ویژه ی شهرستان خرمشهر با اشاره به بی انگیزگی سرمایه گذاران بعد از ورود به دستگاه های اجرایی خرمشهر گفت:باید تا حد امکان موانع و قوانین دست و پاگیر را از سر راه تولید کنندگان برداریم و تضمین امنیت سرمایه گذاران را فراهم کنیم،بیشتر سرمایه گذاران از بی احترامی کارشناسان دستگاه های اجرایی شاکی هستند.

حیدری در ادامه گفت:با وجود داشتن مرز بین المللی و دروازه ی واردات و صادرات و ظرفیت های خدادادی نرخ بیکاری در خوزستان و خرمشهر بالاست.

وی اشاره کرد در صورتی که برای اتباع عراقی که وارد خرمشهر میشوند خدمات مناسب در نظر گرفته شود میلیون ها ریال ارز به چرخه اقتصادی و بازارهای خرمشهر وارد میشود.

فرماندار ویژه خرمشهر خطاب به رؤسای ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی گفت :داشتن برنامه از راهکارهای غلبه بر مشکلات است،مدیران موظف هستند برنامه کاری خود را برای سال ۹۹ آماده کنند و برای نوشتن برنامه باید وضع موجود از نظر اشتغال و فرصت‌های شغلی را شناسایی و مدنظر گیرند.
وی در ادامه تأکید کرد مدیران نباید بدون اطلاع و هماهنگی با فرماندار از شهرستان خارج شوند،شرایط امروز ما مناسب تردد بی رویه ی مدیران به مرکز استان و صرف هزینه نیست.
هر مدیر بعد از رفتن به اهواز و دیدار با مسئولین می بایست گزارشی از فعالیت های انجام شده به فرمانداری بدهد و خروج از شهرستان باید دستاوردی داشته باشدو لازم نیست برای هر نامه نگاری ساده مدیر از شهرستان خارج شود.
علاوه بر این باید در نظر داشته باشند که 
فرماندار نماینده عالی دولت است به همین جهت حضور مدیران کل در شهرستان نیز باید با هماهنگی فرماندار، به منظور مرور مسائل و مشکلات و رفع آنها صورت پذیرد.
همه نیروها و دستگاه های اجرایی شهرستان باید با فرماندار هماهنگ باشند،طبق مصوبه ماده ۱۱شورای عالی اداری،همه مدیران(حتی فرمانده نیروی انتظامی)برای خروج از شهرستان ملزم به کسب اجازه و یا مرخصی از فرماندار هستند.
حتی به تشخیص فرماندار،چنانچه در مرخصی هم باشند،در صورت لزوم باید در محل کار خود حاضر شوند و همه ی این موارد برای ایجاد هماهنگی بیشتر است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Seychelles
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment از فرماندار محترم خرمشهر خواستار راه اندازی بازار صفای خرمشهر خصوصا بخشی از این بازار که مشرف به بلوار ساحلی امام ره میباشد ودرقبل از جنگ به نام بازار بزارها معروف بود می باشیم این بازار هم اکنون متروکه با مغازه های مخروبه یا نیمه ساخته ویا بسته می باشد اکثر معازه داران این بازار درقبل از جنگ مستاجر بوده که به خرمشهر باز نگشته اند شایان دکر است در اواخر سال 97 مبلغ 6 میلیارد تومان از سوی استانداری خوزستان برای بازسازی دو بازار صفا وسیف اختصاص یافت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار