اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
1)
حمله موشکی ایران به پایگاه  عین الاسد در استان الانبار عراق، یعنی؛ همان پایگاهی که مدرنترین و مجهزترین مرکز نظامی به دلیل دارا بودن رادارهای ردیاب موشکی پاتریوت و سیستم های قویی پدافندی است  که در حقیقت این حمله موشکی نه تنها یک حرکت تلافی جویانه انتقامی بلکه پاسخ محکمی به توئیت تهدید آمیز ترامپ بود، بدین معنی، که ایران اهل تپق زدن و از میدان فرار کردن نیست و در برابر هیچ دشمن خارجی کوتاه نمی آید.

به هرحال ایران توانست ثابت نماید که توان موشکی وسیعتری از این بیشتری را دارد و عملیات هشداری دست گرمی دیشب، مقدمه ی یک اقدام  ویرانگر است، تا بدین سان ترامپ را قانع کند که هرچند او در قواره ای نیست که در صفحه ی توئیتر خود دم دمی مزاجانه  ظاهر می شود و هر حرفی را که دلش بخواهد نسنجیده بزند. اما باید وی در میدان نبرد خیلی محتاطانه گام بردارد و مراقب باشد که در بین جمهوری خواهان وجهه و مشروعیت حکمرانی خود را از دست ندهد.
زیرا در این صورت،  حلقه ی استیضاح او کامل و تنگتر می شود.

البته، جمهوری اسلامی، تا بدینجا، دست بالایی در این جنگ سرد را دارد، چون وظایف خودش را در مقام مقابله به مثل، چه در بعد تفوق سیاسی و تحکم نظامی بخوبی انجام داده است.

2)
مهلک ترین ضربه ی انتقامی، تزاید فشار افکار عمومی بر اعصاب ترامپ است
تا بدینجا، تجربه نشان داده که ترامپ در مقابل فشار افکار عمومی سریع وا می رود و دست به تحرکات احمقانه می زند و به طور مشخص آن تحرکاتی که چهره ی واقعی و شخصیت پلید او را نمایان و همچنین دست ترامپ را رو، و نیات واقعی او را برای مردم آمریکا و جهان بوضوح  آشکار می سازد.

به هرحال، اگر خوب دقت کنیم ما به وجود این مساله، در جریان تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی و یارانش در شهرهای عراق و ایران پی می بریم که اخبار چشمگیر و فراگیر منتشره بر روی آنتن های رسانه ها، چقدر بر روح، روان و اعصاب ترامپ فشار مضاعفی وارد ساخته است.

آری، وقتی که رابرت دنیرو کارگردان و هنرپیشه ی معروف آمریکایی در پیچ اینستاگرامی خود کلیپ تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و یارانش را در اهواز به اشتراک گذاشت و میلیون ها نفر بازدید کننده مطالب تحقیر آمیز او را برعلیه ترامپ خواندند و همه دیدند که در این بحبوحه ترامپ از فرط عصبانیت دست به توئیت زد و آن خبط بزرگ، یعنی حمله بر 52 مرکز فرهنگی ایران را چون یک داعشی به اشتراک گذاشت و با این کار ناشیگرانه ی خود، حامیان و توجیه کنندگان اصلی اش را در رسانه ها خلع سلاح نمود به گونه ای  که دیگر آنها نمی توانند از وی دفاع کنند.

بنابراین، مهلک ترین ضربه ی انتقامی، راه اندازی یک چنین جنگ های روانی بر اعصاب ترامپ است تا فشار افکار عمومی در آمریکا و جهان  منجر به حذف و جراحی این عنصر خودسر دیکتاتور از سیاست گردد.

3)
کمترین واکنش به اهانت های بوریس جانسون، بستن سفارتخانه ی انگلیس در تهران است
بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، در اولین سخنرانی خود در جمع نمایندگان مجلس عوام، در پاسخ به جرمی کوربین، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید قاسم سلیمانی با لحنی زننده و تحقیر آمیز، یعنی؛ آن چیزی که در ادبیات نتانیاهو، پمپئو و امثال ذالک، دیده می شود، به صراحت، اهانت کرده که به هیچوجه این عمل زشت وی، نه قابل تحمل است و نه به صلاح ماست که بدون پاسخ بماند.

در حقیقت هیات حاکمه انگلیس و جواسیس آشکار و پنهان آنها، به عنوان شریک جرم ترامپ نباید از دایره ی انتقام سخت مستثنی گردند.

 لااقل کمترین واکنش رسمی دیپلماتیک دولت ایران به اهانت های عریان و گستاخانه ی بوریس جانسون، تعطیلی سفارتخانه انگلیس می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار