اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
تخصیص بودجه های استانی در حوزه عمرانی باید مبتنی بر کار کارشناسی دقیق و نیازهای اولویت دار احصا شوند(مانند مشکل فاضلاب اهواز و...

شوشان: دکتر عبدالحمید خاکسار یکی از نخبگان خوزستانی و از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس هستند. شوشان با وی گفت و گویی درباره انتخابات در پیش روی مجلس شورای اسلامی انجام داده است که توجه شما را به مطالعه آن جلب می کنیم :

جناب دکتر خاکسار ضمن خوشامد،چه انتظاری از مجلس یازدهم متوقع است؟

- از آنجا که دهه پنجم انقلاب اسلامی با تحولات جهانی-منطقه ای و داخلی مواجه شده است باید مجلسی در تراز امروز و فردای جمهوری اسلامی و با نگاه به تحولات جدید در عرصه بین المللی تشکیل گردد.
پرواضح است که ما در جنگ همه جانبه با استکبار جهانی و راس آن آمریکای جهان خوار هستیم. بنا بر این تا زمانی که در صلح نیستیم،استراتژی مقاومت باید سرلوحه همه فعالیت های قانون گذاری و اجرایی باشد و مجلسی که شکل میگیرد باید این هدف مهم را تحقق بخشد. در نتیجه نماینده ای که به مجلس راه می یابد باید درک درستی از شرایط داخلی و جهانی داشته باشد و با فهم صحیح تحولات از محاسبات درست و موضع گیری مناسب برخوردار باشد.
برای این هدف مهم بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هدایت گر می باشد. 

- با توجه به وظیفه ذاتی مجلس که قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است مجلس شورای اسلامی ایران باید برخوردار از چه ویژگی هایی باشد : 
1.بتواند متناسب با تحولات بین المللی و رصد دقیق موضع گیری مناسبی در شان انقلاب اسلامی داشته و استراتژی حفظ نظام اسلامی را در سرلوحه اهداف خود قرار دهد و با دفاع از مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده قطع وابستگی به خارج را جهت گیری نماید. 

2.کمیسیون مجلس باید از نمایندگان متخصص فن تشکیل شود که بتوانند جهت گیری اجرایی دولت را تعیین و بر ان نظارت دقیق نمایند. 

3.مجلس تلاش کند با وضع قوانین دقیق راه های نفوذ در سیستم حکومتی را مسدود و مقرراتی وضع نماید که دخل و خرج دولت به طور شفاف بر همگان آشکار سازد. 

4.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرا ،نیازهای کشور را به درستی احصا کرده تا بتوانند به دور از حب و بعض باندی و گروهی، افراد کارآمد در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به عنوان وزیر رای اعتماد بدهند. 

5.تخصیص بودجه های استانی در حوزه عمرانی و توسعه همه جانبه باید مبتنی بر کار کارشناسی دقیق بوده و نیازهای اولویت دار احصا شوند)مانند مشکل فاضلاب اهواز و (...  که بودجه دولت هدر نرود. 

6. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که از میان وزرا دو وزیر باید برخوردار از شایستگی در شان و تراز نظام مقدس اسلامی باشند.یکی وزیر داخله )کشور( و دیگزر وزیر خارجه،بنا بر این چنانچه این دو وزیر به طور شایسته انتخاب شوند نظام مقدس اسلامی برخوردار از سفیران متعهد و متخصصین و استانداران و فرمانداران کارآمد خواهد شد. 

7.مطالبه گری و تحرک در صحن مجلس و کمیسیون ها برای بیان دردهای مردم و ارائه راه کار با مشورت افراد دانا و همه جانبه نگر برای گرفتن بودجه جهت اجرای پروژه های عمرانی مانند ساماندهی به راه های مواصلاتی، مسئله فاضلاب و آب های سطحی و ... از وظایف قطعی نمایندگان مجلس است.
 
8.پاک بودن در فکر و عمل ،جسارت در بیان دیدگاه ها و نظرات و خواسته های مردم نترسیدن از انتقاد عالمانه و ارائه راه کار در نطق های پیش از دستور و فعال بودن در تصویب لوایح و طرح ها پس از مطالعه دقیق از نیازهای اولیه یک نماینده مجلس است. 

9.وقت گذاری صحیح و موثر در حوزه انتخابیه به طوریکه دچار روزمرگی نشود و پرهیز از کارهای نمایشی و ظاهر سازی و حضور متعهدانه در میان مردم برای شناخت نیازمندی ها و راه حل برای گرفتاری های مردم از لوازم اولیه نماینده است. 

ممنون از وقتی که در اختیار شوشان گذاشتید.


رزومه دکتر عبدالحمید سلمان خاکسار مشهور به حمید خاکسار
  
آخرین مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی علوم سیاسی گرایش امنیت ملی کارشناس مسایل استراتژیک و آینده پژوهشی 

سوابق علمی : 
استادیار و عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی تعالی قم و معاون آموزشی پژوهشی (به ریاست دکتر عابدی)

مدیر هماهنگی پژوهش های علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص (به ریاست دکتر ولایتی)

عضو فعال میزهای اندیشه ای در مراکز مطالعات و بررسی های استراتژیک 

تالیف چندین کتاب علمی دانشگاهی و مقالات متعدد. 

سوابق اجرایی : 
مدیر عامل شرکت صنایع پلی اتیلن جهاد زمزم وابسته به وزارت جهاد کشاورزی 

عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی ساخت و تامین کالا شرکت ملی نفت ایران و رییس کمیسیون معاملات 

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی شیلات ایران و مسئول صادرات خاویار 

مشاور سابق وزیر جهاد سازندگی در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی 

مدیر کل سابق سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان و سرپرست معاونت امنیتی. 

سوابق مبارزاتی : 
قبل از انقلاب اسلامی فعالیت در گروه های انقلابی در اهواز و سطح خوزستان 

در زمان دفاع مقدس رزمنده بسیجی و دارای سمت های فرماندهی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار