اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به نقش مهم فضای سبز در ایجاد هوای سالم، توصیه می‌شود سالانه حداقل یک درخت بکاریم.
محمدجواد اشرفی در مراسم زنگ هوای پاک که امروز (۲۹ دی) در دبیرستان حضرت زینب (س) ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از سالیان دور در نتیجه فعالیت بشر، توسعه صنعت و فعالیت‌های حمل و نقل رشد چشمگیری داشته است. دود و غبار حاصل از فعالیت‌های صنعت و خودروها اعم از قطارها، کشتی‌ها و خودروهای سبک و سنگین، مشکلات محیط زیستی متفاوتی را ایجاد کرده و سلامت انسان را در معرض خطر قرار داد. به همین دلیل ذهن بشر همواره در تلاش برای رفع این مشکل بوده و در این زمینه در ۲۵ سال اخیر موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت و درخواست‌های نامحدود انسان و توسعه صنعت و حمل و نقل، در نتیجه آلودگی‌ها بسیار افزایش یافتند. به گونه‌ای که آلودگی هوا موضوع اول در جهان به حساب می‌آید.

وی افزود: هیچ فعالیت اقتصادی در دنیا صورت نمی‌گیرد مگر اینکه ملاحظات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرند. این مساله نشان‌دهنده این است که کره زمین و انسان در معرض خطر قرار دارند و زمین به محلی خطرناک تبدیل شده است. برای مشارکت و جلب نظر مردم و تولیدکنندگان اقتصادی، روزهایی به صورت نمادین به نام محیط زیست نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه متاسفانه کشور ما مشکلات زیست محیطی متعددی دارد، گفت: کشور با مشکلات زیست محیطی از جمله خشک شدن تالاب‌ها، آلودگی آب، پسماندها، تخریب جنگل و ریزگردها مواجه است که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

اشرفی بیان کرد: اکنون توجه دولتمردان کشور به مسائل محیط زیستی به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است. تصویب قانون هوای پاک، قانون جلوگیری از آلودگی خاک و ... نشان‌دهنده این است که عزمی جدی برای اصلاح و احیای محیط زیست در کشور ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: باید در کاهش تولید زباله همت کنیم و از زباله‌های پلاستیکی حداقل استفاده را داشته باشیم. باید سعی کنیم دیگران را در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی ترغیب کنیم و حداقل استفاده از وسایل نقلیه شخصی را داشته باشیم. همچنین با توجه به نقش مهم فضای سبز در ایجاد هوای سالم، توصیه می‌شود سالانه حداقل یک درخت بکاریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار