اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره مفرده در سامانه «تشرف» سازمان حج و زیارت امکان‌پذیر شد.
ناصر حویزاوی روز چهارشنبه افزود: متقاضی خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره مفرده با ورود به سامانه تشرف می‌توانند فیش موردنظر را بدون واسطه خریداری کنند.

وی گفت: سازمان متبوع بر نحوه خرید و فروش فیش از طریق سامانه تشرف نظارت می‌کند.  

مدیر عملیات مدینه سازمان حج و زیارت هدف از راه‌اندازی سامانه تشرف را کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان بیان کرد و افزود: با این حال هنوز دلالان درخرید و فروش فیش حج تمتع و عمره حضوری پررنگ دارند و اینان به نوعی از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند.      

به گفته حویزاوی هنوز ۱.۲میلیون متقاضی ثبت نام شده حج تمتع در انتظار تشرف به خانه خدا هستند بنابراین تعدادی از متقاضیان به دلایل مختلف مایل به فروش فیش ثبت نام هستند.

در خوزستان فیش حج تمتع برای سال ۱۳۹۹ بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال خرید و فروش می‌شود.

پیش ثبت نام هفت هزار خوزستانی متقاضی حج تمتع ۱۳۹۹

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تا پایان دی ماه امسال حدود هفت هزار خوزستانی برای تشرف به حرم امن الهی مرحله پیش ثبت نام را انجام داده‌اند.

حویزاوی در ادامه افزود: از این تعداد حدود چهارهزار زائر به خانه وحی در تیرماه سال آینده مشرف می‌شوند.

وی گفت: سهمیه حجاج خوزستانی بر اساس تاریخ فیش و پیش ثبت نام در سامانه حج و زیارت است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه کارهای مقدماتی عملیات حج سال آینده از اسفندماه امسال با ثبت نام حجاج درکاروان‌ها، آموزش و معاینات پزشکی شروع می‌شود افزود: هزینه‌های حج تمتع سال آینده احتمالا" تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.   

عمره مفرده تعیین تکلیف نشده است

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده حدود برای سفر عمره مفرده تصمیم قطعی از سوی سازمان حج و زیارت گرفته نشده‌ است.

حویزاوی هرگونه تصمیم برای عزیمت عمره گزاران کشور به خانه وحی منوط به توافق مسوولان حج ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی است.

حدود۶ میلیون نفر از هموطنان فیش سفرعمره مفرده در دست دارند. سفر عمره مفرده از سال ۱۳۹۴ پس از انتشار خبر تعرض نیروهای سعودی به ۲ نوجوان کشورمان در فرودگاه جده متوقف شد و همان سال با فاجعه منا و بی‌توجهی سعودی‌ها به پیگیری دلایل آن فاجعه و حقوق شهدای منا، با قطع روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی دیگر امیدی به انجام سفرعمره مفرده نبود. 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار