اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به مصوبه سفر اول رییس جمهور به استان با موضوع توسعه فعالیت‌های دانش بنیان گفت: منابع مالی لازم برای احداث فضای کارگاهی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان و همچنین احداث "شهرک علمی و تحقیقاتی خوزستان" برابر با مصوبه سفر اول رییس جمهور تامین شده است.

دکتر محمد راضی جلالی  بیان کرد: در نخستین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان، تخصیص اعتبار۲۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات نفت با عنوان کمک به احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان مصوب شد.

وی افزود: برای هزینه این اعتبار جهت کمک به احداث پروژه، ابتدا باید زمین مناسب فراهم می‌شد که در این راستا زمین به مساحت ۴۰ هکتار در محدوده شهرک صنعتی شماره پنج اهواز تعیین و هم‌اکنون در مراحل نهایی واگذاری قرار دارد.

راضی جلالی ادامه داد: به محض دریافت مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه کشور جهت واگذاری این زمین، کار احداث ساختمان پارک علم و فناوری خوزستان آغاز خواهد شد.

وی گفت: این پروژه در صورت احداث به عنوان شهرک علمی و تحقیقاتی استان نیز محسوب و مشکل استقرار شرکت‌های دانش بنیان با نیاز به فضای کارگاهی حل خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون فضای ساختمان پارک علم و فناوری یک ساختمان اداری در منطقه امانیه اهواز است افزود: فضاهای خوبی از جمله پردیس علم و فناوری انرژی در ساختمان علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و سوله سه هزار متری در شهرک صنعتی شماره ۲ وجود دارد که در آینده نیز از این فضاها برای راه اندازی کارخانه نوآوری دارویی استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: کانون خلاقیت و شکوفایی در خانه هنرمندان و فضای دیگری از مجموعه حوزه هنری نیز مرتبط با پارک علم و فناوری فعالیت دارند که با احداث ساختمان جدید فضای منسجمی در فعالیت های فناور و نوآورانه استان را شاهد خواهیم بود.

راضی جلالی بیان‌کرد: درحال حاضر حدود ۴۰۰ شرکت فناور زیر مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت دارند که ۱۱۷ مورد از آنها دانش بنیان هستند.

بر اساس این گزارش رییس‌جمهوری ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم، پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به منظور رسیدگی به مشکلات خوزستان وارد این استان شد.

در این سفر یک روزه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را همراهی کردند.

دستور رییس‌جمهوری برای حل مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای رفع این مشکلات از جمله دستاوردهای سفر یک روزه وی به استان خوزستان بود.

رییس‌جمهور در نخستین سفر استانی خود که در شرایط کرونایی انجام شد، دستور لازم برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز را در محدوده زمانی ۲ ساله صادر کرد؛ همچنین ۶۷ مصوبه با ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر استانی آیت‌الله رئیسی به خوزستان بود که بر اساس برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت قرار شد در مدت سه سال اجرا شوند.

در همین سفر نخست، دومین دستور رییس‌جمهور برای رفع مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای حل آن صادر شد که این دستورات در پی بی توجهی دولت های گذشته در تامین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، توسعه و تکمیل نهایی شبکه فاضلاب اهواز صورت گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور ششم فروردین امسال اعلام کرد که نخستین سفر استانی رییس‌جمهور در سال جدید به استان خوزستان و پس از ماه رمضان خواهد بود و دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستور در کار در این استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار