اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
معاون ارشاد خوزستان:
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۷۰ اثر در دو بخش فصیح و شعبی از ایران و کشورهای اسلامی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان ارسال شده است.
مجید منادی  در نشست خبری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی افزود: آثار فاخر این جشنواره از شاعران کشورهای مختلفی از جمله لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، یمن، چاد، تونس، ساحل آج، بحرین و در راس آن ها از شاعران فرهیخته خوزستان دریافت شده است.

وی افزود: اختتامیه سیزدهمین جشنواره شعر عربی رضوی روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان شوش در کنار مرقد دعبل خزاعی شاعر اهل بیت برگزار می شود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به فرایند برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره از سال گذشته تاکنون گفت: در این دوره تلاش شد علاوه بر اتفاقات سنوات گذشته تحقق بعد بین المللی نیز اتفاق بیافتد.

وی با اشاره این که در این دوره میزبان بودن کل استان مد نظر قرار گرفت ادامه داد: مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی و نخستین محفل شعرخوانی این جشنواره به میزبانی شهرستان باوی و با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و حضور پر شور مردم ولایت مدار برگزار شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: در این دوره از جشنواره با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام گرفته مقرر شد محافل شعر خوانی به زبان عربی و فارسی در دیگر شهرهای خوزستان از جمله دزفول و بهبهان به عنوان دیگر قدمگاه های امام رضا (ع) و شادگان، کارون و ملاثانی با داشتن مخاطب شعر عربی و شاعران عرب برگزار شود.

وی افزود: در بخش بین الملل نیز در کشور عراق و عمان هم مقرر شد برنامه محافل شعر خوانی برگزار شود که در کشور عراق یک شب شعر تحت عنوان" امام رضا و مقاومت " برگزار شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه توسط هیات داوران ارزیابی شده است و برگزیدگان این جشنواره با دبیری مرتضی آل کثیر از طرف بنیاد بین المللی امام (ع) در آیین اختتامیه در شهرستان شوش معرفی می شوند.

منادی گفت: در برنامه اختتامیه که با رویکرد جدیدتری انجام می شود با هماهنگی مسوؤلان این شهرستان بخش عمده ایی از کار انجام شده است لذا از اهالی اصحاب رسانه و فرهنگ درخواست می کنیم با اطلاع رسانی گسترده بعد رسانه ای آن را تقویت کنند.

وی با اشاره به این که جوایز این دوره از جشنواره نسبت به سال قبل رشد ۱۰برابری داشته، گفت: این نشان از اهمیت و توجه ویژه‌ای است که برگزاری این رویداد به رشد شاعران ارزشمند و فاخر و تولید محصولات فرهنگی و تولید محتوا می انجامد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان یادآور شد: در زمینه تولید محتوا نیز هماهنگی هایی با صدا و سیما جهت ضبط شعرخوانی ها و برگزاری جشنواره انجام گرفته تا بتوان از آن به عنوان یک محصول فرهنگی استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این برنامه با بیان این که خوزستان دروازه ورود تشیع است گفت: خوزستان میراث دار فرهنگ تشیع نیزاست و خوزستان با وجود پنج هزار شاعر عرب دارای ظرفیتی کم نظیر در حوزه فرهنگ و ادبیات ایران بشمار می رود، همچنین خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری نیز شعر دعبل خزاعی را نشان دهنده جهاد عنوان کرد.

راه اندازی دفتر شعر عربی در خوزستان

وی با بیان اینکه دفتر شعر ادبی خوزستان راه اندازی شده است گفت: مقرر شده است نمایندگی دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان راه اندازی بشود که برای کسانی که می خواهند از استان خوزستان عازم کشورهای عربی شوند دیگر نیازی به رفتن به تهران یا جاهای دیگر ندارند و ازطریق خوزستان بتوانند به کشورهای مختلف اعزام شوند..

وی گفت: در حال حاضردو گروه نمایش عربی و موسیقی عربی در حال اعزام به کشورتونس برای اجرای برنامه هستندکه امیدواریم با همت شما این فرهنگ و هنر اصیل اسلامی ایرانی به سراسر دنیا صادر شود .

در پایان مراسم از کتاب استاد عبدالکاظم علی نژاد با عنوان "دعبل خراعی شاعر آل محمد" با حضور جمعی از مسوؤلان و اصحاب رسانه و شاعران در آیینی رونمایی شد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد مقدس است که خوزستان میزان آن در بخش شعررضوی به زبان عربی می باشد .

موضوعات جشنواره شامل سیره و زندگی امام رضا (ع) ،برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی، مناقب و صفات امام رضا(ع)، جلوه های فرهنگ رضوی شامل علم ،شفاعت کرامت و مهربانی این امام همام، وحدت امت اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار