اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

آلکس فرگوسن از دستیار خودش در منچستریونایتد یعنی؛ کارلوس کی روش می پرسد: چرا، با توجه به رقابت های فشرده و شانه به شانه ی تیم های لیگ جزیره، همواره منچستریونایتد برتر از دیگران ظاهر می شود.
کی روش در مقام پاسخ، به همه ی عوامل خرد و کلان تاثیرگذار، به مانند کادر برجسته ی مربیگری، مدیریت توانمند باشگاهی، قدرت مالی، تدارکات عالی و غیره اشاره می کند. ولی آلکس فرگوسن با ذکر دلایل و آمارهای مستند به وی نشان می دهد که اغلب تیم ها از این لحاظ  یک سر و گردن از منچستریونایتد بالاترند و به کی روش می گوید: باید به دلایل جزئی تری  اشاره می کردی که به موجب آن شادابی و برتری روحی و روانی تیم منچستریونایتد به ارمغان آورد.
آری، رعایت همان مسایل جزیی تری، از قبیل نظارت دقیق بر وقت استراحت بازیکنان، تدارک و تهیه وسیله امن، راحت، مطمئن، در بازی های بیرون از خانه، بهداشت روانی محیط تمرین، توجه به کیفیت زمین تمرین، امکان دسترسی به تغذیه ی مناسب در هر وعده ی غذایی، حاشیه زدایی از روابطی که باعث تفرقه و اختلاف در تیم می شوند.
آلکس فرگوسن به دستیارش کارلوس کی روش می گوید: دقیقا، منچستر یونایتد توانسته به دلیل مراعات و ابتکارات جزانگارانه، برتری های جبرانی خود را با وجود همه ی کمبودهای ریز و درشت نسبت به سایر تیم های مدعی قهرمانی رقم بزند.
الغرض، بعد از قائله ی زن، زندگی، آزادی، متاسفانه عده ای از مخالفان وضع موجود در استان خوزستان توقع دارند که همه ی منتقدین مصائب و مشکلات استان را از جنبه های کلان حاکمیتی مطرح و کمتر از زاویای فنی و تخصصی آنها را رصد نمایند در حالیکه تمام استان های ایران اوضاع مشابه و واحدی در مقایسه با هم ندارند.
به هر حال منتقدین مستقل به رگ و ریشه های خود در این مملکت وفادار و وابسته ترند و در نتیجه با همه ی طبقات اجتماعی و جریانات سیاسی در این مرز و بوم، نسبت و پیوندهای چند شعبه ی تاریخی دارند و به یقین، آنها هرگز آدابته ی فرهنگی و برده ی فکری عناصر نامطلوب خارجی و داخلی نمی شوند.
پس بنابراین، منتقدین مستقل به دور از هرگونه هیاهو، شانتاژ، تنش و درگیری سیاسی وقتی از این منظر، به مشکلات کلانشهر اهواز  بصورت فنی و تخصصی می نگرند به وضوح با یک از هم گسیختگی اقتداری در مدیریت اجرایی روبرو می شوند که محصول تفکر مدیریتی علیل است که به ساده سازی بحران ها به مسائل دم دستی عادت کرده و در فقدان ابتکارات جبرانی بی توجه به جزئیات روحیه ساز در همه امور نسخه پیچی های  نازلی از خود تجویز می نمایند و این گونه  استان خوزستات را همواره در استرس روانی رها می نمایند.
القصه، برای مثال، قبل از این کند و کاری های مربوط به اصلاح فاضلاب اهواز مردم این شهر شاید هر سه سال یک بار شاکی ترافیک ناشی از آبگرفتگی ها می شدند ولی در این چند ساله ی اخیر هر روز از بابت ترافیک های کلافه کننده معترض و عصبانی می شوند. یعنی؛ مدیریت اجرایی استان می خواسته با اصلاح فاضلاب به مردم اهواز  خدمت کند و آلام و مشکلات شهری آنها را مرتفع سازد ولی در عوض ناخواسته هر روز خون به دل شان می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار