شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

شوشان: در یک اقدام نمادین از سوی انجمن شعر اهواز و با حضور شاعران خوزستانی و جمع کثیری از علاقمندان به ادبیات و دوستداران روخانه ی کارون، شب شعری با عنوان «از کارون تا زندگی» بر بالکن موزه هنرهای معاصر، در جوار رودخانه کارون ساعت 18:00 روز یکشنبه 12 آبان ماه برگزار شد.

این نشست ادبی، با هدف تکریم و سپاسگزاری از رودخانه باستانی کارون و در امتداد درخواست مردم خوزستان مبنی بر عدم انتقال و تغییر مسیر سرچشمه های این رودخانه حیاتی برگزار شد.

در شب شعر «از کارون تا زندگی» ، محمد شیدا دزفولی، قاسم آهنین جان، سلیمان هرمزی، بهمن ساکی، حبیب اله بهرامی، مهدی مرادی، رضا بختیاری اصل، فردین کوراوند، حیاتقلی فرخ منش، محمدرضا جعفری، علیرضا شکرریز، محمد بقالان، فرید عباسیانَ، محمد نوروزی بابادی، مهرداد سپهری، کریم خسروی راد، زیبا راکی، صدیقه صنیعی، عصمت سرافراز، بتول شاهرکنی، سعید بخشنده، محدثه الماسی، داوودرضا کاظمی، سیامک میرزاده، مهیار شمس، سیما نقدی، علیرضا آبروشن، شهرام فروغی مهر، محمد نویری، سعید اسکندری، رئوف حسن پور، ایمان عباس پی، روزبه صالحی، رامین ظاهری، رضا بندانی و ... شعرهایی را به «کارون» تقدیم کردند.

در هفته های اخیر هنرمندان و فعالان فرهنگی استان طی نامه ای به رییس جمهور ، درخواست خود را به منظور جلوگیری از طرح های انتقال آب کارون، که باعث کم آبی شدید این رودخانه، و تاثیر منفی در وضعیت زیست محیطی، کشاورزی و فرهنگی این استان شده و خواهد شد، اعلام داشته اند. گفتنی است انجمن شعر اهواز به زودی منتخبی از «کارون سروده»ها را در قالب مجموعه شعر، منتشر خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار