شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
در مراسمی از نشریه رایحه، ویژه بررسی شخصیت و آثار علامه شیخ شوشتری با عنوان «علامه‌ای از سرزمین شوشتر» که در جهاد دانشگاهی خوزستان تدوین شد، رونمایی شد.
نشریه رایحه ویژه نامه «علامه شیخ شوشتری» که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا استان خوزستان و با حمایت جهاد دانشگاهی خوزستان گردآوری و آماده سازی شد، امروز با حضور هیات رییسه جهاد دانشگاهی کشور و استان خوزستان رونمایی شد. 

دکتر علی منتظری، رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان درباره این شماره از نشریه رایحه «ویژه نامه علامه شیخ شوشتری»، اظهار کرد: اثر ارزشمندی منتشر شده که به علامه شیخ شوشتری اختصاص یافته است. علامه شیخ شوشتری نزد علمای دین و مراجع اسلام و حوزه‌های علمیه، منزلت وافر و ارزشمندی داشته و دارند.

وی افزود: خدمتی که ایشان به عنوان علم رجالی بزرگی از خود به جای گذاشته‌اند، واقعا بی نظیر و کم نظیر است. شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای تحت تاثیر رشحات (تالیفات) این عالم بزرگ قرار گرفته‌اند که از جمله آن می‌توان به حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، از رجالیون نامدار و طراز اول کشور و حوزه‌های علمیه کشور اشاره کرد.

منتظری با تصریح بر اینکه این شماره از نشریه رایحه مجموعه کاملی از مصاحبه‌های بزرگان دینی است که در این رابطه تهیه و تنظیم شده است، گفت: خوشبختانه در این نشریه با فرزند علامه (مرحوم دکتر شیخ) گفت‌وگویی صورت گرفته که باید یادی از ایشان و ذکر خیری از این بزرگوار داشته باشیم. دکتر شیخ زمانی که در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بودند، اظهار لطف فوق العاده‌ای به جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های آن داشتند. جای تاسف است که ایشان این نسخه از رایحه را ندیده‌اند که چگونه دوستان ما در مجموعه جهاد دانشگاهی و سازمان قرآنی دانشگاهیان به تجلیل از این شخصیت پرداخته‌اند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه کار انجام شده بسیار ارزشمند است و امیدواریم توفیق پیدا کرده تا کارهای بهتر و بزرگتری صورت گیرد، در پایان از مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، شماره ۱۳۴ نشریه تخصصی «رایحه» ویژه نامه «علامه شیخ محمدتقی شوشتری» امروز، ۳۰ آذر با حضور آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، علیرضا زجاجی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر سیدسعید هاشمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، سید لطف الله هاشمی مدیرکل حوزه استانداری خوزستان، دکتر حمیدرضا صادق محمدی و دکتر قرنفلی، اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی در سالن آمفی تئاتر موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان رونمایی شد. 

در شماره ۱۳۴ نشریه تخصصی «رایحه» ویژه نامه «علامه شیخ محمدتقی شوشتری» سرفصل‌هایی همچون دین شناسی دین باور، لهجه تندی که در مقام جسارت نیامد، فعالیت‌های جهادگونه شیخ، نقدی از جنس اخباری گری، علاقه ای که دست و پاگیر شد و ۵۰ سال کار تحقیقی درباره علم رجال، مشاهده می‌شود.

همچنین در این نشریه گفت‌وگو با علمای جهان تشیع همچون حضرات آیات شبیری‌زنجانی، سبحانی، کعبی، استادی، شفیعی و حجت‌الاسلام حسن‌زاده گردآوری شده است. 

گفت‌وگو با خانواده و نزدیکان علامه شیخ شوشتری همچون محمدعلی فرهنگ، ابوالقاسم اعتبار، حجت‌الاسلام سید طیب موسوی، محسن افقه، مرتضی افقه و مرحوم دکتر محمدعلی شیخ هم انجام گرفته که در این نشریه آمده است.

/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار