اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
امام جمعه اهواز گفت: دستاوردهای متعددی در ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی حاصل شده که همه در دل تحریم ها و شرایط سخت به دست آمده است.
شوشان: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، امروز ۱۸ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: انسان با زهد و رهایی از دنیا می‌تواند اوج بگیرد و حلاوت نزدیکی و تقرب به خداوند را بچشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت ام البنین(س) با اشاره به سالروز تکریم مادران و همسران شهدا بر لزوم توجه ویژه به مقام خانواده شهدا تاکید کرد.

موسوی فرد همچنین فرا رسیدن روز نیروی هوایی ارتش را تبریک گفت و افزود: برخی از این تقویم خوانی‌ها در خطبه‌های نماز جمعه به مثابه شکرگزاری است و این اتفاق باید در خطبه‌های نماز جمعه بیفتد. نیروی هوایی ارتش در اوج غربت انقلابیون عملکرد مثبتی از خود نشان دادند. باید قدردان این عزیزان باشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک این روز گفت: شکر این نعمت الهی در مقام عمل باید به منصه تحقق برسد. مردم خوزستان در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی همواره پیروز میدان بوده‌اند و در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن که سه شنبه ۹ صبح از میدان مولوی انجام می‌شود، حضور باشکوهی خواهند داشت. همچنین مراسم چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی و همراهان این شهدا شب جمعه آینده بعد از نماز مغرب و عشا در این مکان برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین درباره انتخابات پیش رو، با بیان اینکه مجلس اول انقلاب اسلامی، مجلسی قوی بود، تصریح کرد: بر اساس بیانات رهبر انقلاب یک مجلس قوی ده ویژگی باید داشته باشد. حضور برخی در انتخابات صرفاً از روی تکلیف است و عنوان می‌کنند در انتخابات رای سفید می‌دهند. عمده مشکلات ما این است که انتخاب ما بر اساس این ده ویژگی نیست.

موسوی فرد در ادامه به بیان این ویژگی‌ها پرداخت و گفت: تدین و تقوا، توان مدیریتی، تنفر از فساد، حفظ عزت و کرامت ملت، یکی بودن شعار و عمل، اخلاق و احساس مسئولیت، مرزبندی روشن با دشمن، ترجیح مصالح نظام و کشور بر مصالح منطقه‌ای، صبر و بصیرت، ساده زیستی و پرهیز از روحیه اشرافی‌گری ویژگی‌های مهمی است که باید یک نماینده داشته باشد. بنای ما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این نیست که به مصداق ورود کنیم و حتی به افراد اشاره هم نمی‌کنیم.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه باید نسبت به دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی روحیه سپاسگزاری داشته باشیم، تصریح کرد: دشمن برخی حواشی و برخی عملکردهای سوء را برای ما برجسته می‌کند و بر این اساس با کمال تاسف ما کمتر به دستاوردها توجه می‌کنیم. مطالبه جدی رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است که هر سه قوه مخصوصا قوه اجرایی و همچنین قوه مقننه در تراز کار نکرده است. قوه قضائیه در دوره اخیر در حد تراز اسلامی ورود کرده است و ما همچنان خواستار برخورد با مفسدان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دستاوردهای متعددی در این ۴۱ سال حاصل شده که همه در دل تحریم ها و شرایط سخت به دست آمده است. تمام راه های پیشرفت را به روی ما بستند. در دوره دفاع مقدس حتی سیم خاردار به ما ندادند؛ اما ما پیروز شدیم. در حالی که کشورهای دیگر از تمام امکانات برخوردار بودند، ما در دل سختی‌ها و تحریم‌ها به دستاوردهای زیادی رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تصریح به اینکه برخی خیلی بی انصافی می‌کنند که دستاوردها را نادیده گرفته و مشکلات را بزرگنمایی می کنند، گفت: در یک نگاه کلی در ۴۱ سال گذشته به معرفت دینی، معرفت سیاسی، معرفت اخلاقی، استقلال همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دست یافتیم. در حوزه پیشرفت علمی، فناوری و اخلاقی، پیشرفت مادی و معنوی، عدالت محوری، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و ظلم و کاهش فقر دستاوردهای قابل توجهی داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به مولفه‌های هفتگانه قدرت رسیده‌ایم، ادامه داد: این مولفه‌ها شامل پیشرفت علمی، نظامی، سازندگی، عزت بین المللی، استقلال و آزادی، اعتماد به نفس ملی و حرکت‌های عمومی هستند.

امام‌ جمعه اهواز همچنین درباره دستاوردهای داخلی نیز گفت: نظام دین مدار یکی از این دستاوردها است. ما تمام آموزه‌های دینی را محقق نکردیم اما با هدایت فقیه وارسته تلاش کردیم که نظامی مبتنی بر آموزه‌های دینی، توحید و توجه به کرامت انسان تشکیل دهیم. اهتزاز پرچم اسلام، ایجاد جو قرآنی در کشور زایل کردن افسانه جدایی سیاست از دین، تبدیل کردن نماز جمعه به سنت پایدار، مردم سالاری دینی، صاحب رای شدن مردم در همه عرصه ها، تصمیم گیری مردم در مسائل گوناگون کشور، آشنا کردن ملت با حقوق خود، آمدن مردم پای صندوق‌های رای، برگزاری پیوسته و به موقع انتخابات، ایجاد فضای تذکر و اصلاح به جای فضای امنیتی، پیشرفت های همه جانبه در انقلاب علمی، پیشرفت در زمینه امنیت، دفاع، سلامت، کشاورزی، راه های مواصلاتی و علوم زیستی از دیگر دستاوردها است.

موسوی فرد با بیان اینکه این پیشرفت ها برای عده‌ای غیرقابل بود، تصریح کرد: در روایات آمده است که در آخرالزمان روحیه سپاسگزاری ضعیف می‌شود و مردم تنها به مشکلات توجه می‌کنند. انکار نمی‌کنیم همچنان سختی و فقر وجود دارد، همچنان فساد در برخی دستگاه‌ها وجود دارد. اما نظام درصدد است این‌ها را برطرف کند و خدمت خالصانه ارائه دهد به این ملاحظه باید شکرگزار این نعمت‌ها باشیم و تشکر ما از انقلاب در ۲۲ بهمن تجلی پیدا می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار