اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
شوشان: مديركل تبليغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم تجليل و تقدير شخصيت علمی و دينی آيت‌الله سيدعلی شفيعی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين بلك با اشاره به برگزاری مراسم تجليل از خانواده‌ها و نخبگان قرآنی شاهد و ايثارگر استان كه با مشاركت بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان صورت گرفت، اظهار كرد: مراسم تجليل از آيت‌الله سيدعلی شفيعی، عالم برجسته استان خوزستان، يكی از برنامه‌های محوری اين همايش بود كه محقق نشد، از اين رو مراسم تجليل از ايشان به‌عنوان پدر شهيد و مؤلف قرآنی از سوی اين اداره‌كل به‌طور مستقل برگزار می‌شود و از تلاش‌ها و فعاليت‌های علمی اين شخصيت علمی و دينی با حضور مسئولان استانی تقدير می‌شود.

بلك زمان برگزاری اين مراسم را روزهای آينده عنوان كرد و افزود: اميدواريم با اين امر بتوان فعاليت‌هاي اين عالم گرانقدر را ارج نهيم.

آيت‌الله سيدعلی شفيعی در سال 1319 هجری شمسی در خانواده‌ای از اهل علم و معنويت متولد شد. پدر بزرگوارش آيت‌الله سيدمحمدرضا شفيعی از علماء و خطباء مشهور خوزستان بود كه خدمات فراوان علمی چه در منبر و خطابه و چه در تأليف كتب معارف اسلامی، در جامعه مذهبی آن زمان داشت.

آيت‌الله شفيعی در سن 11 سالگی پس از فراغت از دروس ابتدايی آن زمان، مشغول به تحصيل علوم حوزوی و دينی شد و علاوه بر پدر بزرگوارش،‌ از اساتيد و علمای بزرگوار اهواز تا دوره سطوح عاليه استفاده کرد. در سال 1339 هجری شمسی برای تكميل دروس خود در سطوح عاليه علمی به حوزه علميه نجف اشرف هجرت کرد و در آنجا دروس دوره سطح را نزد اساتيدی همچون شهيد آيت‌الله مدنی، آيت‌الله ميرزا ملكوتی، آيت‌الله سيدمحمدجعفر مروج و آيت‌الله ميرزاكاظم تبريزی تكميل كرد. سپس به درس خارج فقه و اصول اساتيد و فقهاء برجسته حوزه علميه نجف همانند مرحوم آيت‌الله سيدمحسن حكيم، مرحوم آيت‌الله سيد ابوالقاسم خويی و مرحوم آيت‌الله ميرزاباقر زنجانی حاضر شده و از گنجينه علم و فقاهت آن بزرگان، بهره‌ها برد. در سال 1343 در پی درگذشت پدر بزرگوارش به ايران بازگشت و مدت زمانی در درس مرجع و عالم بزرگ، مرحوم آيت‌الله سيدعلی بهبهانی در اهواز حضور يافت و سپس برای تكميل دروس خود مجدداً به نجف اشرف عزيمت كرد. سرانجام در سال 1347 هجری شمسی برای هميشه نجف اشرف را ترك و به اهواز مراجعت کرد و تحصيلات خود را در اهواز تا نيل به درجه اجتهاد ادامه داد.

از سال 1362 هجری شمسی ايشان به تدريس درس خارج فقه بر اساس فروع كتاب شريفه تحريرالوسيله حضرت امام خمينی(ره) پرداخت و در كنار آن درس خارج اصول را هم تدريس داشته‌ است. بسياری از فضلاء و علمای اهواز در درس خارج ايشان در اين مدت حضور يافت و از مواهب علمی ايشان بهره‌مند شد.

در اين مدت غير از منبرها و بيان احكام فقهی، وی دو دوره تفسير كامل قرآن‌ كريم از ابتدا تا انتها را در مدت زمان 38 سال بيان کرده و سپس به مدت 7 سال يك دوره تفسير كامل نهج‌البلاغه را بيان کرده است.

جلسات و منابر وی در مناسبت‌های گوناگون مذهبی كه ذكر شد، با نظم و اهتمام و پشتكار از كميت و كيفيت والايی برخوردار است، در واقع دو سنگر علم و خطابه را در كنار هم به‌خوبی حفظ کرده و به ادای وظيفه‌ای كه بر عالمان دينی نهاده شده،‌ اهتمام می‌ورزد.

از جمله آثار آيت‌الله شفيعی می‌توان به شرح مختصر زندگانی علامه فيض كاشانی، از گوشه و كنار تاريخ (بررسی صفحه‌ای از زندگی امام حسن مجتبی(ع))، درس‌هايی از جهاد اسلامی، ولايت پرفروغ علی(ع)، مجلس شورای اسلامی و تصويب احكام ثانويه، تقويم ساعات شرعی استان خوزستان، نماز درس زندگی، چهار گفتار، مرجعيت آيت‌الله خامنه‌ای، روش فقهی و اصولی شيخ اعظم انصاری، مقدمات اخلاق اسلامی و ... را نام برد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
غلامرضانجفی سولاری
|
United Kingdom
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
0
3
comment شنیدم یکی از تشکیلات فرهنگی استان خوزستان بنا دارد از مقام علمی و معنوی یکی از علمای تراز اول استان یعنی حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی تجلیل و قدردانی نماید .

خیلی خوشحال شدم که معظم له که عمر بابرکت خویش را صرف نظام و انقلاب اسلامی و خوزستان قهرمان نموده است و شاید این کمترین توقعی است که میتوان از مجموعه مدیریت فرهنگی استان داشت .

معظم له که یکی از ویژگیهای منحصر بفردش ایراد خطابه های زیبا و تاثیرگذار است و سخنوری ورزیده و کم نظیر است و مریدان فراوانی در شهرهای مختلف استان خوزستان دارد .

حضور ایشان در چند دوره مجلس خبرگان رهبری نشان از جایگاه ویژه ایشان در قلب امت هوشیار استان مان است. خانواده شفیعی از خانواده های علم و فقاهت و معنویت در خوزستان است و از هر حیث شناخته شده و معروف هستند و میتوان گفت ایشان از مفاخر علمی کشور و خوزستان ماست .

همراهی معظم له در ایام دفاع مقدس 8 ساله و حضور در جبهه های حق علیه باطل و سرکشی مدام به رزمندگان خوزستانی بسیار تاثیر گذار بود . ایشان که خود فرزند برومندش را در جبهه های جنگ تقدیم خدا و اسلام و انقلاب اسلامی نمودند هیچگاه خود این موضوع را مطرح نکرد بگونه ای که خیلی ها نمیدانند او پدر شهیدی از شهدای جنگ تحمیلی است .

ضمن آرزوی طول عمر و سلامتی برای معظم له از مسئولین برگزار کننده مراسم تجلیل ، مخصوصا سازمان تبلیغات اسلامی صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم .

WWW.GHOLAMREZANAJAFI.IR
comment
رضا بصیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
comment
0
1
comment خیلی خوشحالیم که این عالم بزرگوار سایه اش را بر طالبان علم گسترانده است و همچنین عمر بابرکت را برای این عالم بزرگ مسئلت مینماییم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار