اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
محموله‌هایی از ماسک در راه خوزستان/نیاز نیست همه افراد ماسک بزنند/تصمیمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها گرفته نشده است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هیچ موردی از ویروس کرونا تاکنون در استان مشاهده نشده است و اگر موردی مشاهده شود اعلام می‌کنیم، پس مردم نگران نباشند.
شوشان: فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین تعیین شده است و موارد مشکوک به آن منتقل می‌شوند و ۲ نوع نمونه گیری شامل آنفلوآنزای نوع B و کرونا از بیماران انجام می‌شود چون تظاهر بالینی شبیه به هم دارند که براساس نمونه گیریها ، بیماران مشکوک ارجاع شده همگی به آنفلوآنزای نوع B  مبتلا بودند.

وی افزود: برای حفاظت از کارکنان پروتکل های حفاظتی داریم که بیماران مشکوک با احتیاط جابجا می شوند و زمانی که افراد مشکوک به بیمارستان رازی منتقل شدند نمونه گیری و چکاپ انجام می‌شود و تا کنون مورد مثبتی گزارش نشده است.

شستن مرتب دست ها با آب و صابون

ابول نژادیان ادامه داد: مهمترین کار برای مهار ویروس کرونا شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت اصول بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از آنجایی که این ویروس قدرت انتشار بالایی دارد باید روش‌های پیشگیری آموزش داده شود و اصول بهداشتی رعایت تا از انتشار آن جلوگیری به عمل آید.

وی بیان کرد: خطر این ویروس از آنفلوآنزا جدی‌تر نیست ولی کرونا قدرت انتشار بیشتری دارد؛ میزان کشندگی آنفلوآنزا ۳۰ تا ۴۰ درصد اما کرونا ۲.۵ درصد است.

ابول نژادیان گفت: مردم باید آرامش داشته باشند، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و آموزش‌های لازم ارائه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز ادامه داد: افراد دستهای خود را با آب و صابون بشویند، در تجمعات مانند کنسرت ها، ورزشگاهها، اماکن متبرکه کمتر حضور یابند، بهداشت را در معابر عمومی رعایت کنند، ترددهای غیر ضروری نداشته باشند و در صورت عطسه یا سرفه از دستمال استفاده کنند.

نیاز نیست همه افراد ماسک بزنند

وی در خصوص استفاده از ماسک گفت: نیاز نیست همه افراد ماسک بزنند، افرادی که علائم تنفسی، سرفه ، تب و یا سردرد دارد بهتر است استفاده کنند تا از انتشار قطرات تنفسی جلوگیری کند ولی افراد سالم نیاز به ماسک ندارند.

ابول نژادیان اضافه کرد: کادر درمانی نیز در معرض تماس با افراد مختلف برای محافظت بهتر است ماسک بزنند؛ ماسک N۹۵ مناسب برای جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اطلاع رسانی‌های اشتباه و نگرانی باعث شده  مردم به سمت داروخانه ها و یا مراکز تجهیزات پزشکی هجوم ببرند و موجودی کاهش یابد.

محموله‌هایی از ماسک در راه خوزستان

وی ادامه داد: محموله هایی از ماسک از تهران در حال ارسال به استان است و در یکی دو روز آینده وارد می شوند که توزیع آن در اختیار شرکت‌های پخش دارویی است.

ابول نژادیان تاکید کرد: در هر حال افراد هر ۲ ساعت یک بار دست های خود را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون شست و شو دهند و ژل های آنتی باکتریال نیز در مکان‌هایی که آب در دسترس نیست مناسب است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز توضیح داد: با توجه به دستور العمل شورای سلامت روز گذشته تیمی از تعزیرات حکومتی، شورای اصناف و معاونت غذا و دارو از تمام مراکز کالای های پزشکی  بازدید کردند و گزارشی از احتکار اعلام نشد.

مردم به اخبار جعلی توجه نکنند

وی گفت: مردم نباید به اخبار جعلی در فضای مجازی توجه کنند چون ما قبل از آنکه گرفتار قضیه کرونا باشیم درگیر شایعات فضای مجازی هستیم که ذهن مردم را درگیر کرده است.

ابول نژادیان ادامه داد: در بنادر نیز کشتی های دارای اتباع خارجی از۱۱ بهمن ماه رصد می‌شوند و اتباع در صنایع نفت و گاز و یا گردشگران چینی مورد پایش قرار می‌گیرند که تا کنون موردی از بیماری کرونا گزارش نشده است.

تصمیمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها گرفته نشده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها اظهار داشت: این بیماری در کشور چین نیز در هیچ کودک زیر ۱۰ سال گزارش نشده است و شورای سلامت استان تصمیمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها نگرفته اما باید نکات بهداشتی پیشگیرانه رعایت شود.

وی افزود: زنگ شست و شوی دست ها باید در مدارس داشته باشیم و معلمان و دانش آموزان با روش صحیح این کار آشنا شوند و تهویه خوبی در کلاس ها برقرار باشد.

ابول نژادیان گفت: خانواده ها مانع رفتن فرزندان خود با علائم تنفسی، سرفه، تب و یا سردرد به مدرسه شوند.

کیت‌های تشخیصی از دوشنبه دراختیار دانشگاههای قطب قرار می‌گیرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص کیت‌های تشخیصی نیز اظهار داشت: این کیت ها در اختیار انستیتو پاستور تهران است و نمونه های مشکوک را به آن ارجاع می دهند اما از دوشنبه این کیت ها در اختیار دانشگاهای قطب منطقه ای شامل اهواز، اصفهان، مشهد و تهران و تبریز قرار می‌گیرد.

وی درادامه گفت: کلاس های آموزشی برای پاکبان ها و زباله گردها باید برگزار شود و از جمله دستور العمل های شورای سلامت این است که از شهرداری درخواست شده که سرویس های بهداشتی اماکن عمومی گندزدایی و ضدعفونی شوند و مایع دستشویی داشته باشند و همین تکالیف از فرودگاه، پایانه های مسافربری و راه آهن نیز باید خواسته شند و همه سازمان ها باید از پرسنل خود مراقبت کنند.

ابول نژادیان تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ پاسخگوی سوالات مردمی  است.

کرونا به آبادان نیامده است

رییس دانشکده  علوم پزشکی آبادان گفت: تا کنون هیچ موردی از کرونا ویروس در این شهرستان مشاهده نشده  و برخی موارد آنفلو آنزا در منطقه مشاهده شد که مراکز بهداشتی و درمانی مراقبتهای لازم را انجام داده اند وفعالیت عادی خود را طی میکنند بنابر این مردم نگران نباشد و به زندگی روزمره خود بپردازند.

شکراله سلمان زاده یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا پخش ویدیوئی در خصوص مشاهده شدن یک بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان نفت گفت: این بیمار آنفلوآنزا داشته و تست کرونای وی منفی است.

وی اضافه کرد: مردم مطمئن باشند در صورت مشاهده کرونا ویروس به آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد و دلیلی برای کتمان کاری وجود ندارد.

سلمان زاده  گفت : در عین حال پیش بینی مراکز درمانی برای بیماران احتمالی کرونا ویروس در این شهرستان نیز انجام شده و در صورت مشاهده آنها را از سایر بیماران جداسازی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی برای مقابله با این ویروس شستن دستها به صورت مستمر و حضور نیافتن در محیطهای شلوغ و عمومی را بهترین راه مقابله با آن ذکر کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
comment
0
0
comment سلام علیکم / جماب اقای دکتر. چه موقع حوزه معاونت اموزشی دانشگاه که از ضعیف ترین حوزه ها است و نیز برخی روسای دانشکده ها و معاونین دانشکده ها ( خصوصا دانشکده ب که اعتراضات فراوانی از عملکرد ایشان به شما رسیده است ) و مدیر گروه های ضعیف و فاقد راندمان و کارایی که در طول تحصیلات و سوابق کاری نیز عملکردی بسیار ضعیف داشته اند . شامل تغییر می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار