اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
بنا بر استنادات کارشناسی یکی از مسئولین فوق تخصص در بیماریهای مشترک، در هفته ی آینده، ما شاهد افزایش تعداد مبتلایان جدیدی به آمار بیماران ویروس کرونا 2019، خواهیم بود.

 که البته این عارضه، هیچگونه نگرانی و دغدغه ی خاصی را بوجود نمی آورد.

زیرا، با رسیدن پنجمین محوله ی ارسالی کیت های تشخیص ابتلاء به کرونا از کشور چین و ساخت تعداد زیادی از آنها، توسط انستیتو پاستور که نیز، به تائید وزارت دفاع دولت جمهوری اسلامی رسیده است، با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه های مجهز، در هفته ی آینده، سرعت کار غربالگری، بطور گسترده انجام می پذیرد.

براساس این ظرفیت سازی های مکفی و جدید، طی هفته آینده، بدیهی است که با شروع کار غربالگری، ما شاهد افزایش آماری تعداد مبتلایان خواهیم بود. که ازدیاد آماری مورد نظر، صرفا، بمنزله ی وخیم شدن اوضاع  و غیر قابل کنترل شدن این بیماری نخواهد بود.

البته ناگفته نماند، براساس گزارش، همین مسوول، پیش بینی های اپیدمیولوژیک، مشخصا،  نشان می دهند که در کل کشور ما به نقطه ی اوج همه گیری این پدیده ی مهلک، اما قابل کنترل نرسیده ایم و شاید که اکنون، در وسط راه باشیم.

بدون تردید پس از  اوج مسأله ی همه گیری است که آن وقت ما خواهیم توانست، روند صعودی اپیدمی را بطور جدی کنترل کنیم و کم کم در مرحله نهایی، طغیان آن را مهار نمائیم.

الحمدالله و المنه، گزارش ها، همه حاکی از آن است که بیشتر بیماران کرونا ویروس 2019، مبتلا به نوع  خفیف آن هستند .

متخصصین بهداشت و اپیدمیولوژی معتقدند راه حل کنترل طغیان بستگی به رفتار مردم دارد.

آری، متخصصین معتقدند که مردم در این هفته تعیین می کنند که فرجام آن طغیان چه خواهد بود.

 همانطور که قبلا، متولیان امر اعلام نمودند، بایستی زنجیره ی انتقال بیماری شکسته شود. بنابراین، شکسته شدن این زنجیره، تنها و تنها به رعایت بهداشت و عدم حضور مردم در تجمعات فشرده، نرفتن به اماکن سربسته و سپری کردن اوقات بیشتری در خانه وابسته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار