اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حتی با ماسک‌هایی از جنس پارچه کتان هم می‌توانیم از خودمان محافظت کنیم، گفت: اتوبوس و مترو با ۲۶ درصد شانس انتقال و مدارس و دانشگاه‌ها با ۱۲ درصد شانس انتقال کروناویروس، از مکان‌های بسیار خطرناک برای انتقال بیماری هستند.
دکتر سید محمدعلوی اظهار کرد: برخی از اپیدمیولوژیست‌ها معتقدند که کروناویروس هر جا وارد شود بومی همان منطقه می‌شود، پس باید بتوانیم با این ویروس زندگی کنیم و بنابراین نمی‌شود قرنطینه را به مدت طولانی ادامه داد.

وی افزود: در چنین مرحله‌ای، حساسیت عملکرد بخش بهداشت چندین برابر می‌شود. باید آموزش‌ها به عموم جامعه تشدید شود و برنامه‌ریزی آموزش‌ها به نحوی باشد که بتواند باعث تغییر در رفتار مردم شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: ویروس نقاط ضعف زیادی دارد که می‌توان از این نقاط ضعف برای از بین بردن آن استفاده کرد؛ یکی از نقاط ضعف ویروس، لایه خارجی ویروس است که از جنس چربی است بنابراین شستن دست‌ها با آب و صابون، آن را از بین می‌برد.

وی عنوان کرد: همچنین ویروس سنگین است یعنی در فاصله بیش از یک متر به ما آسیب نمی‌رساند پس یکی از راه‌های محافظت از خودمان، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران است.

علوی اضافه کرد: این ویروس در خارج از بدن نمی‌تواند زنده بماند و در مدت چند ساعت تا چند روز بسته به سطوح متفاوت، از بین می‌رود.

وی گفت: ویروس از منافذ ریز نمی‌تواند رد شود یعنی حتی با ماسک‌هایی که از جنس پارچه کتان دوخته شده هم می‌توانیم از خودمان محافظت کنیم.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال ویروس به بدن، انتقال از راه بینی یا از طریق چشم‌ها است پس با دست‌های آلوده یا در محیط‌های بیرون از منزل از دست زدن به چشم‌ها و صورت باید خودداری کرد.

وی اظهار کرد: آسانسور یکی از مکان‌های بسیار آلوده است که حتی اگر خالی از افراد باشد، می‌تواند از طریق هوای موجود در آن و یا سطوح مختلف خصوصا دکمه‌ها باعث انتقال آلودگی شود.

علوی گفت: اتوبوس و مترو با ۲۶ درصد شانس انتقال و مدارس و دانشگاه‌ها با ۱۲ درصد شانس انتقال کروناویروس، از مکان‌های بسیار خطرناک برای انتقال بیماری هستند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مبنای محاسبه خطر انتقال در مکان‌های مختلف به مواردی مثل وسعت مکان، سرعت تهویه و جریان هوا، آفتاب‌گیر بودن، مدت زمان حضور در مکان و تکرار برخورد بستگی دارد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: برای مثال در صورتی که فردی در یک پاساژ از یک مغازه به مغازه دیگری برود، خطر ابتلا افزایش می‌یابد و به همین دلیل یکی از مکان‌های خطرآفرین پاساژها هستند. از مکان‌های خطرناک دیگر، سالن‌های آرایشی و همچنین اقدامات دندان‌پزشکی و گوش و حلق و بینی هستند.

وی تصریح کرد: از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به کروناویروس ۳۰ نفر هیچ علامتی ندارند و این افراد، فوق‌العاده برای دیگران آلوده‌کننده هستند.

علوی گفت: از هر ۱۰۰ نفر، ۵۵ نفر عفونت خفیف دارند و با علامتی مانند تب خفیف و گلودرد بیماری‌شان نشان داده می‌شود و ۱۰ درصد از افراد نیز علامت‌های شدیدتری دارند و در بیمارستان بستری می‌شوند. ۵ درصد از افراد مبتلا نیز دارای علائم شدید هستند و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری می‌شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار