شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

نمی دانیم چرا باید کویرنشینان و استان هایی که رجال درجه یک در حاکمیت ملی دارند، با این که استان هایشان فاقد ظرفیت توسعه سرزمینی و موقعیت خدمات رسانی هستند، اما، در مواقع غیر بحرانی و بحرانی، نسبت به دیگر استان های برخودار و استراتژیک کشور در اولویت ویژه قرار می گیرند.

این یک حقیقت عریانی است، که در این سی و دو سال گذشته، بخاطر این که، چهار رئیس جمهور ما، از استان کویری، به قدرت رسیدند، همیشه وقت، کرمان، یزد، اصفهان و سمنان با نفوذ و لابیگری های دولتی،  مشمول توسعه ی ناپایدار هزینه ساز برای کشور بودند، یعنی؛  دود اجاق آنها، در چشم کل کشور می رفت.
برای مثال آن استان های خشک کویری، توانستند بدون در نظر گرفتن استاندارهای زیست محیطی، آب را از سرچشمه های کارون با زدن رگ زرد کوه و سوراخ کردن قلب زاگرس، برای توسعه نامتوازن خود به درون سرزمین های خود انتقال نمایند و استمرار این عمل ناپسند کار را به جایی رساند که اکنون کارشناسان، مرگ کارون و تالاب های بزرگ خوزستان را اعلام می نمایند .

با این وجود که خوزستان، با بحران های خطر آفرین کشداری، چون، هجوم ریزگردها، سیل و کرونا، به خاطر کوچک شدن سایز مدیریتی خوزستان که توسط همان حضرات طراحی گردید، در تمام سطوح، دست و پنجه نرم می کند و ایضا، از مدد هیچ یار و یاور بومی برای دفاع از حقوق خود برخوردار نیست.

آری، این واقعیت کشنده، جزیی از سرنوشت  خوزستان یتیم شده است در عصری که تب همشهری گرایی در حاکمیت ملی ما بالا رفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار