اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در چهار سال گذشته باعث افزایش تخصص و مهارت های دانشجو معلمان کشور شده است.

شوشان: محمد کعب‌عمیر با اشاره به مشکلات مزمن در سال‌های اخیر پیرامون جذب معلمان فاقد مهارت و آموزش‌های لازم در حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر برخی از نیروهای جذب شده در بدنه نظام تعلیم و تربیت، فاقد شرایط اولیه از قبیل سنخیت رشته تحصیلی با تدریس، عدم آشنایی با علوم تربیتی و روانشناسی و عدم آشنایی با آخرین متد و روش‌های آموزش و پرورش بودند و این موضوع سبب افت کمی و کیفی آموزش و پرورش در برخی استان‌های کم برخوردار گردید.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان پس از تعطیلی دانشسراها و مراکز تربیت معلم، تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده برای حضور در کلاس‌های درس است که به دلیل ظرفیت‌های پایین پذیرش دانشجو معلمان در شهرهای مختلف کشور این هدف محقق نشد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با حضور دکتر خنیفر در صدر دانشگاه فرهنگیان کشور تحولی شگرف در حوزه توسعه کمی و کیفی پردیس های دانشگاهی کشور رخ داد و موجب افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگی در میان جامعه فرهنگیان و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت شد.

وی با اشاره به رشد کمی دانشگاه‌های فرهنگیان در استان خوزستان گفت: در طول سه سال گذشته میزان پذیرش دانشجو معلمان در استان خوزستان جهش چشمگیری داشته و در حوزه امکانات و تجهیزات نیز مراکز قدیمی بازسازی و نوسازی شده است و ظرفیت پذیرش نزدیک به ۵ هزار معلم را در استان خوزستان فراهم کرده است.

محمد کعب‌عمیر خاطر نشان کرد: متاسفانه اخبار خوبی از دانشگاه فرهنگیان به گوش نمی رسد و شواهد و قرائن دال بر تغییر در مدیریت ارشد دانشگاه فرهنگیان دارد که موضوعی غیر قابل قبول است و به هیچ عنوان بر واقعیت‌های موجود دانشگاه منطبق نیست، لذا صریحا اعلام می کنم در صورت هرگونه تصمیم‌گیری غیر کارشناسی در این حوزه تذکر لازم به وزیر آموزش و پرورش داده خواهد شد و در صورت لزوم به سمت طرح سوال از وزیر خواهیم رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار